اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

شاعری از نسل اوستا درگذشت/ تشییع فردا، بزرگداشت در سال بعد

احمد نیک‌طلب مشهور به یاور همدانی از شاعران همدانی کشورمان ساعت ۷ صبح امروز سه‌شنبه ۱۳ اسفندماه در ۸۵ سالگی درگذشت.

شاعری از نسل اوستا درگذشت/ تشییع فردا، بزرگداشت در سال بعد

به گزارش حوزه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، احمد نیک‌طلب مشهور به یاور همدانی از شاعران همدانی کشورمان ساعت ۷ صبح امروز سه‌شنبه ۱۳ اسفندماه، بر اثر عارضه قلبی در ۸۵ سالگی درگذشت.

این شاعر، پدر بابک، پوپک و رامک نیک‌طلب، از شاعران و روزنامه‌نگاران کشور هم بود که از ۱۳ سالگی به سرودن اشعار پرداخت و در انجمن‌های ادبی همدان و تهران از جمله انجمن ادبی ایران حضور فعال داشت. او به مدت ۴ سال نیز دبیر انجمن ادبی حافظ بود. او همچنین عضویت هیئت مدیره انجمن ادبی و هنری ایران هند و تاسیس انجمن ادبی شهرداری تهران را نیز در کارنامه دارد.

بابک نیک‌طلب فرزند این شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: پدرم در زمینه شعر فارسی فعالیت داشت و کتاب «سایه‌سار الوند» به‌عنوان دیوان غزلیات، قصاید، مثنوی‌ها، دوبیتی، رباعی، ترانه‌ها و ترانه‌های محلی در سال ۱۳۸۳ توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده بود.

وی با اشاره به اینکه پدرش در انجمن‌های ادبی و فرهنگسراهای مختلف حضور فعال داشت، تصریح کرد: او از دوستان نزدیک مهرداد اوستا، مشفق کاشانی، حمید سبزواری، صفا لاهوتی و محمود شاهرخی بود.

نیک‌طلب گفت: مراسم تشییع پیکر این مرحوم فردا چهارشنبه ۱۴ اسفندماه از ساعت ۱۰ صبح در بهشت‌زهرا (س) برگزار خواهد شد و در نهایت در قطعه هنرمندان، آرامگاه فرهیختگان ادب و هنر مدفون خواهد شد.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و برای حفظ سلامتی مردم مراسم بزرگداشت یاور همدانی بعد از تعطیلات نوروز برگزار خواهد شد که زمان آن نیز متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

براساس این گزارش، خبرگزاری فارس در سال ۹۴، در قالب مجموعه نشست‌های عصرانه ادبی بزرگداشتی برای احمد نیک‌طلب ملقب به یاور همدانی از پیشکسوتان حوزه شعر فارسی با حضور جمعی از اهالی شعر و ادب برگزار کرده بود. فارس، درگذشت این شاعر را به جامعه ادبی کشور تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول