اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تعیین قطعه‌ اختصاصی در بهشت رضا (ع) برای خاکسپاری جان‌باختگان کرونا

مدیر عامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد از دفن اجساد مبتلایان به کرونا در قطعه‌ای جدا در بهشت رضا(ع) خبر داد.

تعیین قطعه‌ اختصاصی در بهشت رضا (ع) برای خاکسپاری جان‌باختگان کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، با شیوع بیماری کووید ۱۹ یا همان کرونا در مشهد، نحوه و محل دفن اجساد کرونایی، سوالات زیادی را در ذهن شهروندان ایجاد کرد و باعث شد خبرنگار فارس به سراغ مسؤولان مربوطه رفته و پاسخ این پرسش را جویا شود.

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: اجساد کرونا مثبت، در بیمارستان طبق اصول ضد عفونی شده و پس از انجام تشریفات لازم، داخل پک مناسب قرار می‌گیرند و به وسیله آمبولانس‌های مخصوص سازمان فردوس‌ها به بهشت رضا منتقل می‌شوند.

علی حسنی با بیان اینکه طبق دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شست‌وشوی این اجساد ضرورتی ندارد، افزود: اجساد پس از انتقال به بهشت رضا(ع) و ضدعفونی مجدد باید در قبرهای مخصوص تدفین شوند؛ این اجساد برای طواف به حرم مطهر امام رضا(ع) هم برده نمی‌شوند.

مدیر عامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، ضمن رد دفن چهار بیمار مبتلا به کرونا در قبوری با عمق پنج متر گفت: دو مورد مشکوک به کرونا داشته‌ایم که با توجه به دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی دفن شده‌اند اما عمق قبر پنج متری را رد می‌کنم.

حجت‌الاسلام حسین مهدوی دامغانی با بیان اینکه موارد مشکوک به کرونا را غسل ندادیم، خاطرنشان کرد: البته با راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در مشهد از این به بعد مورد مشکوکی نخواهیم داشت و اجساد بعد از تعیین تکلیف اینکه کرونا مثبت هستند یا خیر به بهشت رضا حمل می‌شوند.

وی از دفن اجساد مبتلایان به کرونا در قبوری با عمق ۲ متر در قطعه‌ای جدا در بهشت رضا(ع) خبر داد و افزود: در مورد اجساد کرونا مثبت نیز غسل انجام نمی‌شود و فقط طبق دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی ضدعفونی می‌شوند.

مدیر عامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد تاکید کرد: کلیه تشریفات مذهبی مانند نماز میت، برای این اجساد هم انجام می‌شود و ما به لحاظ شرعی و اخلاقی خود را موظف به رعایت احترام کامل به این اموات ضمن رعایت کامل اصول بهداشتی می‌دانیم.

مهدوی دامغانی از ذکر شماره قطعه دفن اجساد کرونایی خودداری کرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول