اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

شرکت‌های دانش بنیان فعال در جبهه مبارزه با کرونا حمایت می‌شوند

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از آمادگی این صندوق برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان برای مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: صندوق به همه شرکت‌های دانش بنیان که به دلیل اپیدمی ‌کرونا دچار مشکل شده‌اند کمک خواهد کرد.

شرکت‌های دانش بنیان فعال در جبهه مبارزه با کرونا حمایت می‌شوند

محمدرضا سبزی - به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی‌ صندوق نوآوری و شکوفایی، رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به جلسه امروز هیات عامل صندوق اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز مصوباتی داشتیم که به موجب آن صندوق برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان برای مبارزه با کرونا اعلام آمادگی کرد. در این جلسه همچنین تاکید شد که صندوق به همه شرکت‌های دانش بنیان که به دلیل اپیدمی ‌کرونا دچار مشکل شده‌اند کمک خواهد کرد و امیدوارم که از این اپیدمی ‌با حداقل خسارت خارج شویم.

وی ویروس کرونا را یک موضوع جدی در دنیا دانست و گفت: این بیماری از اپیدمی‌ به یک پندمی ‌تبدیل و در حال حاضر دنیا با این بیماری دچار مشکل شده است؛ اما ایران به دلیل داشتن نیروی انسانی کارآمد در بخش سلامت و درمان، همچنین فناوران مبتکر، نیازهای خود را در بخش‌های مختلف چون تجهیزات پزشکی، کیت‌های‌تشخیصی و داروها مرتفع می‌کند. 

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: با تلاش و کوشش با این ویروس مقابله و به سلامت و با حداقل خسارت از آن عبور می‌کنیم. به فناوران عزیز هم توصیه می‌کنم که امیدوار باشند و تلاش کنند تا بسیاری از نیازهای کشور که به دلیل شرایط اقتصادی و سیاسی امکان واردات آن وجود ندارد با اتکا بر دانش و توان داخلی تامین شود.

ملک‌زاده در مورد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: همانطور که به صورت مداوم در دستورالعمل‌ها ذکر می‌شود باید اقدامات بهداشتی را رعایت کرد. البته یک سایت قابل اعتماد و در دسترس برای راهنمایی مردم در زمینه آشنایی با علائم بیماری و پاسخگویی به سوالات آنها ایجاد شده است. این سایت به آدرس corna.research.ac.ir قابل دسترس است که مردم برای پیشگیری و خود ارزیابی می‌توانند به آن مراجعه کنند.

وی در مورد مراجعه به مراکز درمانی توصیه کرد که بسیاری از افراد دچار سرماخوردگی ساده هستند و نیازی به مراجعه به مراکز درمانی ندارند و افزود: نزدیک به ۹۰ درصد از مبتلایان نیازمند مراجعه به پزشک و مراکز درمانی نیستند و با استراحت در منزل بهبود می‌یابند. فقط گروه کمی‌ که دچار تنگی نفس می‌شوند باید مراجعه کرده و تحت مراقبت در بیمارستان قرار گیرند، زیرا بیمارستان‌ها نیز به دلیل مراجعه افراد مختلف یا بعضا ناقلان ویروس کرونا، محیط مناسبی برای مراجعان نیست و افراد در معرض خطر ابتلا قرار می‌گیرند.

محمدرضا سبزی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول