اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رام الله: سخنرانی پس از پیروزی نتانیاهو، سیاست‌های آتی اوست

وزرات خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که سخنرانی پس از پیروزی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بازتاب‌ دهنده سیاست‌های آتی اوست.

رام الله: سخنرانی پس از پیروزی نتانیاهو، سیاست‌های آتی اوست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ وزارت‌خارجه فلسطین در بیانیه‌ای امروز (سه‌شنبه)،‌ با اشاره به سخنرانی پس از پیروزی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که این سخنرانی بازتاب‌دهنده سیاست‌های آتی اوست.

سومین دور انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در یازده ماه اخیر دوشنبه (دیروز) برگزار شد و روزنامه «هاآرتص» لحظاتی پیش اعلام کرد، با شمارش ۸۹.۷ درصد آراء، حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» ۳۶ کرسی، حزب «آبی‌سفید» به ریاست «بنی گانتز» ۳۲ کرسی، لیست مشترک عربی ۱۵ کرسی و حزب «شاس» ۱۰ کرسی به دست آورده است.

به گزارش خبرگزاری «صفا»، در بیانیه وزارت‌خارجه فلسطین آمده است:‌‌ «نتانیاهو که پیشتر گفته است، مرزهای من همان‌ جایی است که هواپیماهای من بدانجا می‌رسند و شب و روز به روابط مستحکم خود با دولت آمریکا افتخار می‌کند؛ او که همیشه ادعا می‌کند فرایند عادی‌سازی روابط با عرب‌ها زیرسایه ضعف آشکار فلسطینیان و عرب‌ها موفقیت‌آمیز بوده است، هیچ مرزی شناخته‌شده‌ای برای سیر کردن زیاده‌خواهی استعمارگرایانه و توسعه‌طلبانه او وجود ندارد».

در ادامه این بیانیه با اشاره به طرفداران برقراری صلح آمده است که این تنها ملت فلسطین و تشکیلات خودگران نیستند که باید نگران باشند بلکه تمام کسانی که ادعای صلح‌طلبی می‌کنند باید نگران این مسئله باشند.

وزارت‌خارجه فلسطین ادامه می‌دهد که جامعه بین‌الملل اکنون با دو پیام مواجه است؛ یکی پیام ملت فلسطین و تشکیلات خودگردان که خواهان مذاکرات جدی فلسطینیان با صهیونیست‌هاست آن هم با نظارت چند جانبه بین‌المللی بر اساس راه حل موسوم به «چاره دو کشور» و دیگری پیام رژیم صهیونیستی است که شامل عناوینی چون الحاق، از بین بردن راه حل یادشده و از بین بردن هر گونه فرصت برای برپایی حکومتی فلسطینی و دارای حاکمیت است.

 «چاره دو کشور» راه ‌حلی است که از دو طرف صهیونیستی و فلسطینی می‌خواهد به جای بیرون راندن و زیر پا گذاشتن حقوق دو کشور جداگانه تشکیل دهند.

وزارت‌خارجه فلسطین  تاکید کرده است که جامعه بین‌الملل باید مواضعی در قبال دشمنی صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین، گفت‌و‌گوها و راه‌حل یادشده اتخاذ کند.

در ادامه ذکر شده است که حزب «لیکود» (حزب راست رژیم صهیونیستی) فکر می‌کند که طرح موسوم به «معامله قرن» فرصتی گران‌بهاست برای الحاق و تحمیل عمل انجام‌شده بر فلسطینیان.

«معامله قرن» به طرح دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفته می‌شود که برای ایجاد سازش دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس تدوین شده و آن را طرح صلح می‌خوانند. بنا بر این طرح، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند اما نه پایتختی قدس را می‌پذیرد نه بازگشت میلیون‌ها آواره را.

در پایان بیانیه یادشده آمده است که این مسئله به تمام جامعه بین‌الملل واگذار شده است و همچنین اعتبار سازمان ملل  و نهادهای قانونی بین‌المللی و تصمیم‌های آنها،  پیش از آنکه دیر شود،  اکنون در مرحله آزمون نهایی قرار دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول