اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تشکیل ۷ پرونده تخلف عدم عرضه ماسک و مواد ضدعفونی در خراسان‌جنوبی

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع در استان خراسان‌جنوبی هفت پرونده تخلف در زمینه عدم عرضه و احتکار ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی در خراسان‌جنوبی تشکیل شده است.

تشکیل ۷ پرونده تخلف عدم عرضه ماسک و مواد ضدعفونی در خراسان‌جنوبی

علی تهوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: طرح نظارت بر عرضه محصولات شوینده، ضدعفونی و بهداشتی با حضور تیم‌های متشکل از مأموارن پلیس آگاهی، تعزیرات حکومتی و نمایندگان سازمان صمت در استان خراسان‌جنوبی در حال اجرا است.

وی بیان داشت: در حال حاضر گشت‌های مشترک و بازرسی‌ها به‌منظور نظارت بر داروخانه‌ها و مراکز عرضه اقلام پزشکی برای عرضه و فروش ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده ادامه دارد و با محتکران و گران‌فروشان ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در سطح استان برخورد می‌شود.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت خراسان‌جنوبی از کشف دو انبار احتکار لوازم بهداشتی امروز در بیرجند خبر داد و افزود: از این دو انبار، ۶۶ هزار و ۱۰۰ عدد دستکش، شش هزار و ۱۹۰ عدد انواع ماسک و ۳۶ عدد مایع یک لیتری ضدعفونی‌کننده کشف و ضبط شد.

تهوری با بیان اینکه پیش از این نیز سه هزار ماسک، ۲۶۰ مایع ضدعفونی‌کننده دست و ۹۴۰ عدد دستکش از یک واحد کالای طب در شهرستان بیرجند کشف و ضبط شد، ادامه داد: همچنین دو پرونده در خصوص عدم عرضه و دو پرونده با موضوع گران‌فروشی در شهرستان‌های بیرجند و فردوس تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه در این پرونده‌ها، سه هزار و ۵۰۰ عدد ماسک و ۹ هزار و ۳۰۰ دستکش طبی کشف و توقیف شد، اعلام کرد: در مجموع در استان خراسان‌جنوبی هفت پرونده تخلف شامل عدم عرضه، اخفا، امتناع و گران‌فروشی تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم در صورت اطلاع از مراکز احتمالی احتکار و گران‌فروشی به اداره‌کل بازرسی اطلاع و یا با سامانه ۱۲۴ در تماس باشند.

تهوری با تأکید بر اینکه روزانه در حال کنترل و نظارت بر فروشگاه‌های مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی هستیم، تبیین کرد: به خاطر اهمیت و حساسیت موضوع هر روز کارشناسان این نهاد به همراه مسؤولان امنیتی و انتظامی و بهداشتی تمامی واحدهای صنفی عرضه کننده اقلام بهداشتی را بازدید و نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول