اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رای‌گیری سرنوشت‌ساز «سه‌شنبه بزرگ» در آمریکا آغاز شد

رای‌گیری سرنوشت‌ساز مقدماتی «سه‌شنبه بزرگ» در آمریکا با بازگشایی صندوق‌های آرا در ایالت‌های شرقی ورمونت، ویرجینیا، مِین و کارولینای شمالی آغاز شد.

رای‌گیری سرنوشت‌ساز «سه‌شنبه بزرگ» در آمریکا آغاز شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای هموار کردن راه خود در انتخابات، امروز در یک محک بزرگ در رای‌گیری مقدماتی روز «سه شنبه بزرگ» شرکت می‌کنند؛ انتخاباتی که به صورت تقریبا همزمان در ۱۴ ایالت برگزار می‌شود.

بنا بر گزارش منابع محلی در ایالت‌های شرقی آمریکا از قبیل ایالت ورمونت، با باز شدن صندوق‌های آرا روز سه شنبه بزرگ، رقابت حساس نامزدهای دموکرات در ۱۴ ایالت این کشور آغاز شد و به تدریج رای‌گیری در ایالت‌های غربی هم آغاز خواهد شد.

انتخابات سه شنبه بزرگ در ایالت‌های آلاباما، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، مین، ماساچوست، مینه‌سوتا، کارولینای شمالی، اکلاهما، تنسی، تگزاس، یوتا، ورمونت و ویرجینیا برگزار می‌شود و تکلیف ۱۳۴۴ موکل انتخاباتی (یک سوم کل مجموع موکلان انتخاباتی) مشخص خواهد شد.تعداد بالای موکلان انتخاباتی در انتخابات امروز اهمیت این انتخابات را دو چندان کرده است.

پیشتازی کنونی «برنی سندرز» در میان نامزدهای دموکرات از یک سو و انصراف «پیت بوته‌جج» شهردار سابق ساوث بند و سناتور «ایمی کلوباچار» دو نامزد این حزب در حمایت از «جو بایدن»، در روزهای اخیر حساسیت نتایج انتخابات امروز را مضاعف کرده است.

با کناره‌گیری کلوباچار و بوته‌جج، رقابت اصلی بین سندرز و بایدن خواهد بود اما «مایکل بلومبرگ»، «الیزابت وارن» و «تولسی گابارد» هم شانس خود را برای حضور قوی‌تر در انتخابات آزمایش می‌کنند.

نامزدی که در نهایت به ۱۹۹۱ موکل انتخاباتی دست پیدا کند، می‌تواند نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و رقیب «دونالد ترامپ» شود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول