اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  اطلاعات عمومی و دانستنی ها

60 هزار پایه ۵G ایجاد می‌شود

استان گوانگدونگ در چین ۶۰ هزار ایستگاه پایه ۵G را در سال ۲۰۲۰ احداث می‌کند که ۵۰ هزار پایه به زودی تکمیل می‌شود.

60 هزار پایه  ۵G ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، استان گوانگدونگ در چین ۶۰ هزار ایستگاه پایه ۵G را در سال ۲۰۲۰ احداث می‌کند که ۵۰ هزار پایه به زودی تکمیل می‌شود.

قرار است دهکده‌ها و شهرهای این استان دارای پوشش شبکه 5G شوند و به این ترتیب برای بیش از 90 درصد جمعیت تا پایان سال این امکان فراهم می‌شود.

گوانگدونگ یکی از استان‌های جنوب شرقی چین و مرکز گوانگدونگ آن شهر گوانگژو است؛ در سرشماری سال ۲۰۱۵ میلادی، جمعیت این استان بیش از ۱۰۸ میلیون نفر اعلام شد.

این استان همچنین پرجمعیت‌ترین استان چین است؛ گوانگدونگ در پایان سال گذشته  از بیش از ۳۶ هزار ایستگاه پایه ۵G بهره‌برداری کرد.

کشور چین که قصد داشت تا سال 2020 بیش از 10 هزار ایستگاه 5 جی ایجاد کند، به تعهد خود عمل کرد؛ بیش از 90 درصد سهام شرکت چاینا تاور (China Tower) متعلق به سه اپراتور مخابراتی بزرگ این کشور با نام های چاینا موبایل (China Mobile)، چاینا تلکام (China Telecom) و چاینا یونیکام (China Unicom) است.

چاینا موبایل ۵ عدد از شهرهای چین را با راه اندازی ۵۰۰ مرکز در سال ۲۰۱۸ به ۵ جی مجهز کرد؛ طبق گفته دولت چین، ۵۰ شهر در سطح کشور از جمله پکن و شانگ‌های دارای اتصال ۵G هستند. پیش از راه‌اندازی حداقل ۹ میلیون نفر برای ۵G ثبت نام کرده بودند و پیش بینی می‌شود ۱۱۰ میلیون نفر تا پایان سال ۲۰۲۰ در چین از شبکه ۵G استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول