اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هیچ مورد مثبتی از کرونا در قوچان مشاهده نشده است / تحت نظر بودن 16 بیمار حاد تنفسی

فرماندار قوچان گفت: با وجود بیماران حاد تنفسی که در بیمارستان موسی بن جعفر(ع) بستری و بعضاً برخی از آن‌ها مرخص شده‌اند، تاکنون مورد مثبتی از ویروس کرونا مشاهده نشده و رعایت بهداشت فردی همچنان مورد تأکید است.

هیچ مورد مثبتی از کرونا در قوچان مشاهده نشده است / تحت نظر بودن 16 بیمار حاد تنفسی

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، هادی رجایی‌نیا ظهر امروز در ششمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: با وجود بیماران حاد تنفسی که در بیمارستان موسی بن جعفر(ع) قوچان بستری و بعضاً برخی از آن‌ها مرخص شده‌اند، تاکنون مورد مثبتی از ویروس کرونا مشاهده نشده و رعایت بهداشت فردی همچنان مورد تأکید است.

فرماندار قوچان با بیان اینکه خراسان رضوی و مشهد طی چند روز آینده وارد پیک می‌شوند، افزود: در حوزه اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حدود یک ماه قبل اقداماتی در حال انجام است که می‌توان به برگزاری آموزش برای ۱۵ هزار نفر، توزیع ۲۰ هزار تراکت آموزشی و ۵ هزار پوستر در زمینه چگونگی شستشوی صحیح دست‌ها اشاره کرد.

وی تصریح کرد: بخش ایزوله بیمارستان موسی بن جعفر(ع) با ۱۶ تخت راه‌اندازی شده است و اگر این بیماری در سطح شهرستان فراگیر شود، دیگر قسمت‌های این بیمارستان نیز آماده خدمت‌رسانی بوده و حتی دو سالن ورزشی نیز برای شرایط ویژه و بحرانی در نظر گرفته‌ شده است.

رجایی‌نیا با یادآوری اینکه ممنوعیت و محدودیت‌هایی برای بخش‌های خصوصی اعلام‌ شده است و مردم نیز باید در این زمینه همکاری کنند، بیان کرد: جایگاه‌های عرضه سوخت، اقامتگاه‌ها، زندان‌ها، وسایل نقلیه حمل‌ونقل عمومی درون و برون‌شهری، مساجد، اماکن متبرکه و رستوران‌ها دارای الزاماتی هستند که صحت و درستی رعایت این الزامات مورد ارزیابی مستمر قرار می‌گیرد.

فرماندار قوچان با اشاره به آماده‌باش کلیه دستگاه‌های مسؤول و ضدعفونی و گندزدایی کردن عمومی، گفت: دو واحد تولیدی برای افزایش مواد موردنیاز شوینده در این شهرستان فعال بوده و یک واحد دانش‌بنیان نیز در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به تولید محلول ضدعفونی‌کننده کرده است که پس از اخذ مجوزهای لازم، در حال حاضر، محصول تولیدی برای ضدعفونی کردن سطوح استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه برابر پیش‌بینی‌ها کشور حداقل تا دو ماه آینده در این شرایط باقی می‌ماند، تأکید کرد: با وجود همه محدودیت‌ها، ممنوعیت‌ها و الزامات، رعایت بهداشت فردی بهترین و مؤثرترین راه برای پیشگیری از این بیماری محسوب می‌شود.

تحت نظر بودن ۱۶ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان موسی بن جعفر(ع)

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان نیز در این جلسه با یادآوری این موضوع که ایجاد جو روانی آرام در مقابله با همه بیماری‌ها یک نکته اساسی و مهم به‌شمار می‌آید، گفت: متأسفانه برخی افراد در شبکه‌های مجازی اقدام به اظهارنظرهای غیرکارشناسی شده می‌کنند که همین امر موجب از بین رفتن آرامش روانی مردم می‌شود.

داوود خوش‌شکن افزود: شبکه‌های مجازی تنها باید به اطلاع‌رسانی آموزشی بر اساس نظر مراجع ذی‌صلاح همچون دانشگاه علوم پزشکی مشهد یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بپردازند و فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان قوچان تنها مرجع رسمی بیان‌کننده آمار هستند.

وی با اشاره به مراجعه ۱۵۰ بیمار حاد تنفسی به بیمارستان موسی بن جعفر(ع) این شهرستان بیان کرد: ۵۰ نفر از این مراجعه‌کنندگان بستری و مابقی نیز به‌صورت سرپایی مورد رسیدگی درمانی قرار گرفتند که از این تعداد بستری‌شدگان تاکنون ۱۶ نفر تحت نظر بوده و مابقی مرخص شده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان با تأکید بر اینکه امکان بستری کردن همه مراجعین به بیمارستان با وجود سنجیده شدن تمهیدات و تدارک امکانات لازم وجود ندارد، یادآور شد: بهترین مکان در صورت ابتلا به این بیماری قرنطینه در منزل است و تنها در صورت وجود علائم تنفسی باید به بیمارستان مراجعه صورت بگیرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول