اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات پارلمانی سوریه فروردین ماه برگزار می‌شود

رئیس جمهور سوریه امروز با صدور بخشنامه‌ای تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور را فروردین (آوریل) آینده اعلام کرد.

انتخابات پارلمانی سوریه فروردین ماه برگزار می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز با صدور بخشنامه‌ای، سیزدهم آوریل (۲۵ فروردین ۱۳۹۹) را موعد برگزاری انتخابات «مجلس الشعب» (پارلمان) اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در این بخشنامه، تعداد اعضای پارلمان و تعداد کرسی‌های تخصیص یافته مجلس به بخش کارگری و کشاورزی و سایر اقشار جامعه سوریه در هر حوزه انتخابی، تعیین شده است. 

از مجموع ۲۵۰ کرسی پارلمان، استان‌های حلب، دمشق و حمص، سه استان بزرگ سوریه با ۵۲، ۴۸ و ۲۳ کرسی، بیشترین کرسی را در پارلمان دارند. حلب پایتخت اقتصادی و دمشق پایتخت سیاسی سوریه قلمداد می‌شوند.


تعداد کرسی‌های هر استان و کرسی‌های تخصیص داده شده

 

طبق قانون اساسی اصلاح شده سوریه در سال ۲۰۱۲ انتخابات مجلس در سوریه هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و آخرین انتخابات نیز سال ۲۰۱۶ برگزار شده است. 

نمایندگان حاضر در پارلمان کنونی، برای اولین بار رئیس مجلس را از زنان انتخاب کردند و «هدیه خلف عباس»، اولین رئیس پارلمان زن در سوریه است. هدیه عباس تا جولای ۲۰۱۷ رئیس پارلمان بود و از این تاریخ، جای خود را به «حمودة صباغ» نماینده استان حسکه داد.

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول