اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

اعتراض انجمن مدیران تولید سینما به روند اعطای درجه هنری + پاسخ جشنواره فجر

انجمن مدیران تولید سینما طی نامه‌ای سرگشاده به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به عواقب آنچه «رویارویی سازمان سینمایی با صنف مدیران تولید» دانستند، هشدار دادند.

اعتراض انجمن مدیران تولید سینما به روند اعطای درجه هنری + پاسخ جشنواره فجر

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در پی انتشار «اطلاعات ارزشیابی هنرمندان سینما اطلاعات ارزشیابی هنرمندان سینما » از سوی سازمان سینمایی و اعطای درجه هنری به برخی نام‌های غیرمرتبط با صنف مدیران تولید، این انجمن در نامه‌ای سرگشاده به وزیر ارشاد اعتراض خود را مطرح کرد و نوشت:

«شفاف‌سازی اخیر سازمان سینمایی در اعلام نام  برخی از افراد در خصوص اعطای درجه هنری، با عنوان شغلی مدیریت تولید سینما که هیچ سابقه‌ای در این حرفه ندارند، منجر به حیرت و اعتراض شدید جمعی از مدیران تولید با سابقه سینما شده است.
بعد از حذف انجمن مدیران تولید سینما از بخش تجلی اراده ملی جشنواره فجر، جلوگیری از حضور مدیران تولید فیلم ها در مصاحبه مطبوعاتی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، این سومین مورد رویارویی سازمان سینمایی با مدیران تولید سینما است.
آقایان تصمیم گیر! نسل درخشان تهیه کننده‌های کنونی، زمانی خود از مدیران تولید حرفه‌ای و خلاق بودند، حرفه تهیه‌کنندگی در آینده نیاز به پشتوانه نیروی انسانی کار بلد دارد. برادارنه هشدار می‌دهیم این تصمیمات اشتباه و ندادن پاسخی مناسب، عواقب جبران‌ناپذیری در سینمای ایران دارد.»

ناگفته نماند، سازمان سینمایی در رشته مدیریت تولید به امیرحسین علم‌الهدی (مدیر پیشین گروه «هنر و تجربه») و افشین اسدزاده درجه هنری ۳ و به آذر معماریان (همسر زنده‌یاد علی معلم) درجه هنری ۲ داده که این افراد عضو افراد به عنوان مدیر تولید سینما شناخته نمی‌شوند و عضو این صنف نیستند.

* توضیحات روابط عمومی جشنواره فیلم فجر درباره‌ نامه‌ انجمن مدیران تولید
در پی انتشار نامه‌ انجمن مدیران تولید سینما و مطرح کردن مواردی در خصوص نشست‌های پرسش و پاسخ و مراسم تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر، روابط عمومی جشنواره توضیحاتی را منتشر کرد.
بر این اساس،عوامل فیلم‌های سینمایی که طبق آیین‌نامه فراخوان جشنواره، واجد شرایط دریافت سیمرغ هستند، در نشست‌های پرسش و پاسخ حضور پیدا می‌کنند و عناوین دیگری از جمله مجری طرح، سرمایه‌گذار، مدیر تولید، مشاور و ... امکان حضور در نشست ندارند.
همچنین در خصوص جوایز بخش تجلی اراده ملی به سه دلیل تقاضای این انجمن در اولویت قرار نگرفت:
اولاً؛ با توجه به تعداد نزدیک به ۴۰ تقاضا برای حضور در این بخش و محدودیت ۱۲ تایی، اولویت به دستگاه‌هایی با گستره ملی داده شد.حتی دو درخواست بخش‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وجود اهمیت و گستردگی اما به دلیل تقدم مهمان بر میزبان حذف شدند.
ثانیاً؛ جوایز این بخش شامل موضوع یا رویکرد هستند، نه یک صنف خاص از بین ده‌ها صنف سینما.
ثالثاً؛ جای جوایز صنوف سینما در جشن سالانه خانه سینما است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول