اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

چرا مدعیان حقوق بشر نسبت به کشتار مسلمانان هند سکوت کرده‌اند؟

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر در پی کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در هند طی بیانیه‌ای اعلام کرد «کشتار مسلمانان هند با سکوت مجامع بین‌المللی و سازمان‌های مدعی مدافع حقوق بشر نشانگر این است که اهداف ویژه‌ و اسلام‌ستیزانه‌ای در این نوع حقوق بشر دنبال می‌شود».

چرا مدعیان حقوق بشر نسبت به کشتار مسلمانان هند سکوت کرده‌اند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر در پی کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در هند بیانیه‌ای صادر کرد که بدین شرح است.

بِسْـمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحـمٰنِ ٱلرَّحـیم
وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ
و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می‌گردند.

در روزهای اخیر شاهد کشته شدن ده‌ها انسان بیگناه در آتش غضب هندوهای افراطی در کشور هند هستیم، کشتار بی رحمانه‌ای که دل هر انسان طالب صلح و نوعدوستی را به درد آورده است؛ عده ای تنها به جرم مسلمان بودن به خاک و خون کشیده و کشته شده‌اند.

کشتار مسلمانان هند با سکوت مجامع بین‌المللی و سازمان‌های مدعی مدافع حقوق بشر نشانگر این است که اهداف ویژه‌ و اسلام‌ستیزانه‌ای را در این نوع حقوق بشر دنبال می‌کنند؛ این در حالی است که اگر زمانی منافع ابرقدرت‌ها در نقطه‌ای از جهان به خطر بیفتد، تمام رسانه‌های دنیا بسیج شده و نسبت به آن حساسیت نشان می‌دهند و آن‌چه امروزه در عرصه‌ جهانی شاهد هستیم به مسلخ بردن کلماتی مثل عدالت، حق حیات، برابری، حقوق بشر و ... است. کلماتی که قربانی سیاست‌های منفعت‌طلبانه عده‌ای شده‌اند. بله ما از ابتذال کلمات به دست دولت‌های غربی و پیاده‌نظام‌های آن‌ها سخن می‌رانیم.

و اما بسیار جای تاسف دارد برای مسئولینی که اظهار می‌کنند مرد میدان سخنوری هستند و شیوه صحبت با دنیا را می‌دانند اما زبان در دهان نگاه داشته‌اند و نظاره‌گر کشتار مسلمانانی هستند که جمعیت آنها در کشور حدود ۲۰۰ میلیون نفر است. خواب هستید یا خود را به خواب زده‌اید؟ مگر غیر از این است که پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند:«مَنْ أَصْبَحَ لَا یَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ؛ کسى که [شب را] صبح کند و نسبت به سرنوشت مسلمانان [بى‌تفاوت بوده و] اهتمام به خرج ندهد، مسلمان نیست.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر ضمن محکوم کردن جنایات اخیر در هند از دولت و سازمان‌های ذیربط بین‌المللی و نهادهای دموکراسی‌خواه و طالب آزادی و حقوق بشر می‌خواهد در برابر چنین فجایع ضد انسانی اعلام موضع کرده و گامی در جهت پایان دادن به این کشتارهای وحشیانه بردارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول