اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مرکل از تلاش برای ایجاد «منطقه محافظت‌شده» در سوریه حمایت کرد

صدر اعظم آلمان عصر روز سه‌شنبه گفت که این کشور خواهان ایجاد «منطقه محافظت‌شده» در سوریه است.

مرکل از تلاش برای ایجاد «منطقه محافظت‌شده» در سوریه حمایت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان عصر روز سه‌شنبه گفت که این کشور تلاش برای ایجاد «منطقه محافظت‌شده» در شمال سوریه را تایید می‌کند.

به نوشته خبرگزری «رویترز»، مرکل در ادامه سخنانش گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خواستار برگزاری نشست چهارجانبه با حضور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیست.

بامداد امروز نیز رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با  صدر اعظم آلمان از اروپا خواست تا سهم بیشتری در زمینه چالش مهاجران ایفا کنند.

ترکیه از اواسط هفته گذشته بعد از آنکه شمار زیادی از نیروهای نظامیش در درگیری با ارتش سوریه و حملات هوایی این کشور و روسیه کشته شدند، اتحادیه اروپا و ناتو را تهدید کرد که اگر در قضیه ادلب از آنکارا حمایت نکنند، مجبور خواهد شد مرزهای غربی خود را به روی ده‌ها هزار مهاجر بگشاید.

ترکیه پیش از این نیز با اهرم مهاجران و بازگشایی مرزهای خود بر روی آن‌ها طی چند سال گذشته، اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار داده و بعد از ورود سیل عظیمی از آن‌ها به کشورهای اروپایی، اتحادیه اروپا مجبور شد مبالغی را به ترکیه جهت ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی پرداخت کند.

عمده مهاجران از کشورهای جنگ‌زده سوریه، عراق، افغانستان و برخی کشورهای منطقه هستند و کشورهای اروپایی نحوه تعامل ترکیه در این قضیه را نوعی باج‌خواهی می‌دانند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول