اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وقتی کرونا زورش به نیکوکاری نمی‌رسد+ موشن‌گرافی

گرچه ویروس کرونا این روزها همه را درگیر خود کرده؛ اما مانع نیکوکاری نمی‌شود؛ هفته احسان و نیکوکاری امسال رویکرد متفاوت فعالیت‌های هوشمندانه را برگزیده است.

وقتی کرونا زورش به نیکوکاری نمی‌رسد+ موشن‌گرافی

خبرگزاری فارس سمنان- گروه اجتماعی: آن زمان که خدای آسمان‌ها، موجودی به نام انسان را خلق کرد، محبت و انفاق به هم‌نوع را نیز در ذات و سرشتش مهر کرد و به‌واسطه این راز آفرینش، قلب انسان همواره برای هم‌نوعش می‌تپد و از رنجش قلب دیگری محزون و از شادی‌اش مشعوف می‌شود.

تقسیم لبخند و گشودن گره از پیشانی و پاشیدن بذر امید و شکوفایی بر سرزمین ترک‌خورده دل‌های سرد و بی‌روح که زیر آوار نداری دست‌وپنجه نرم می‌کنند، همواره حرکتی مهرورزانه از سوی نیک‌سرشتانی بوده است که اندیشه‌های نیک در سر داشتند.

هر ساله از چهاردهم تا بیست و یکم اسفندماه در تقویم کشورمان به نام هفته احسان و نیکوکاری نام‌گذاری شده است تا بهانه‌ای برای دستگیری از خانواده‌های نیازمند و محروم باشد و البته کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز به‌عنوان نهاد انقلابی، امانت‌دار و مرجع مسؤول جمع‌آوری و توزیع بارش‌های مهر و عاطفه برای خانواده‌های مستمند همیشه در میدان بوده است.

غافلگیری عمومی و راهکارهای هوشمندانه

امسال اما ورود یک ویروس، مردم را در آستانه سال جدید غافلگیر کرده است؛ کرونا ویروس با همه آسیب‌زایی‌اش اگرچه خاطر همه را مکدر کرده و فعالیت‌هایی را مختل اما باج ندادن به این ویروس در کنار جدی گرفتن رعایت نکات بهداشتی، راهکاری برای تکثیر و پیشروی آن مهلک است.

امسال کمک‌رسانی هوشمند جایگزین انفاق حضوری شده است

در کشاکش همه فرازوفرودهای این ایام نباید به این ویروس اجازه داد تا خللی در روند انفاق و ایثار ایجاد کند؛ از این‌رو، تلاش برای مصون ماندن افراد نیازمند و مستمند از این ویروس آن هم با تهیه و توزیع ملزومات بهداشتی باید به‌عنوان یک وظیفه‌ای انسانی و اخلاقی مدنظر آحاد مردم قرار گیرد.

مردم اخلاق‌مدار و نیک‌اندیش سمنان نیز همواره ثابت کرده‌اند که در میادین آزمون شتاب به سوی عمل خیر از یکدیگر سبقت می‌گیرند و این بار نیز نگاه منتظر نیازمندان شهر را بی‌پاسخ نمی‌گذارند.

اپلیکیشن‌ها و کدها به میدان آمدند

کمیته امداد امام خمینی (ره) سمنان با توجه به این معضل، سازوکاری اصولی برای جریان‌سازی کمک به هم‌نوع راه‌اندازی کرده است تا فرآیند کمک به نیازمندان مختل نشود.

این نهاد به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، امسال کمک‌رسانی هوشمند را جایگزین انفاق حضوری کرده است.

محسن مسعودیان‌راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان در همین راستا به خبرنگار فارس گفت: امسال ۵۵۰ پایگاه نیکوکاری برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی تدارک دیده شده؛ اما به دلیل شیوع ویروس کرونا چند رویکرد اساسی را برای دریافت کمک‌های مردمی مدنظر قرار دادیم.

وی افزود: قرار دادن والدین و اولیا جای فرزندان و دانش‌آموزان به‌عنوان مخاطبان اصلی این جشن از رویکردهای اصلی در طرح انفاق بوده است.

مردم در شرایط سخت اقتصادی و مراقبت‌ها و دغدغه کرونا ویروس از توجه به محرومان غافل نشوند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با اشاره به اینکه جایگزینی پرداخت الکترونیک به جای کمک‌های حضوری و نقدی از روش‌های دیگر برای کمک‌رسانی به محرومان در سال جاری است، ادامه داد: پرداخت الکترونیک شبکه‌های مجازی و سامانه‌های آنی پرداخت مانند #۰۲۳*۸۸۷۷* اپلیکیشن سکه و ... همچنین شماره حساب ۰۱۰۲۳۱۸۴۶۳۰۰۹ از روش‌هایی است که نیکوکاران می‌توانند به یاری همنوعان بشتابند.

وی با بیان اینکه پرداخت وجوه نقدی به جای کالا در این شرایط، مثمر خواهد بود، تقویت مراکز نیکوکاری یعنی واسپاری به گروه‌های مردمی مسجدمحور را جای تصدی‌گری از دیگر برنامه‌های نهاد در این استان عنوان کرد.

ثبت بیش از ۲۰۰۰ درخواست الکترونیکی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: در کنار توزیع سبد معیشت، بسته‌های بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده نیز به اقلام کمکی امسال اضافه شد و برای سوق دادن خیران به این سمت‌ نیز حرکات مثبتی صورت گرفته که با استقبال مواجه شده است.

وی با اشاره به مشارکت بالای مردم استان سمنان در انجام اقدام‌های خیرخواهانه افزود: سرانه مشارکت شهروندان سمنان در سنوات گذشته سه برابر متوسط کشور بوده است.

مسعودیان‌راد ضمن دعوت از مردم برای سهیم شدن در این امر خداپسندانه که در قالب پرداخت الکترونیکی تدارک دیده شد، تصریح کرد: امیدواریم مردم در شرایط سخت اقتصادی و مراقبت‌ها و دغدغه کرونا ویروس از توجه به محرومان غافل نشوند.

امسال ۵۵۰ پایگاه نیکوکاری برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی تدارک دیده شده است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با تأکید بر اینکه همه تلاش‌های این نهاد انقلابی در راستای تبدیل این تهدید به یک فرصت استثنایی بوده، ادامه داد: ارتباط با مددجویان و ارائه خدمات و آموزش بهداشت و فرهنگی و تقویت خدمات الکترونیک از برنامه‌هایی است که به جد پیگیری می‌شود.

مسعودیان‌راد با اشاره به ثبت بیش از دو هزار درخواست الکترونیکی تاکنون بیان کرد: توسعه و تقویت کمک‌های الکترونیک و اینترنتی، استمرار آموزش‌های بهداشتی و پایدار، تلاش برای مصون‌سازی مددجویان از توصیه‌هایی است که همکاران و مددکاران موظف به اجرایی کردن هستند.

به گزارش فارس؛ فرآیند جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سال جاری تا پایان سال تمدید شده است.

این موشن‌گرافی را ببینید:

انتهای پیام/74002/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول