اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

توصیه‌های کرونایی یک روانپزشک

متخصص روانپزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد توصیه‌هایی جهت مواجهه بهتر با کرونا ویروس را برای همه مردم تجویز کرده است.

توصیه‌های کرونایی یک روانپزشک

حوری‌وش قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در مورد حفظ سلامت روان و غلبه بر ترس و استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا در جامعه گفت: با واقع‌بینی و مثبت‌اندیشی همزمان، از راه‌های انتقال و راه‌های مقابله با این بیماری اطلاعات دقیق کسب کنید و اقدامات مناسب پیشگیرانه را با آرامش و بدون استرس انجام دهید.

ترس را از خودتان دور کنید

متخصص روانپزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: حفظ نگرش مثبت و خوش‌بینانه ، تشویق و تایید خود و تقویت اعتماد به محققین و درمانگران مبارز با این بیماری از بهترین عوامل رفع ترس و نگرانی می‌باشد.

برای داشتن شخصیتی صبور و شجاع از همین الان تمرین کنید

وی ادامه داد: از این شرایط دشوار به عنوان آیینه‌ای برای خودشناسی، بازبینی عادات و خلق و خوها استفاده کنید و شخصیتی آرام، صبور، شجاع، خوشبین و مصمم را در خودتان پرورش دهید.

اطلاعات و اخبار کرونا را از رسانه‌های رسمی بگیرید

قادری خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین توصیه‌ها عدم باور شایعات است، اطلاعات گوناگونی در مورد ویروس کرونا در فضای مجازی می‌چرخد که بعضی سطحی و بخشی گمراه کننده است، که باعث ایجاد نگرانی، ترس و التهاب روانی مردم می‌شود، برای دریافت اطلاعات واقعی به منابع رسمی و معتبر مراجعه کنید.

برای خودتان عادت‌های مثبت ایجاد کنید

وی اضافه کرد: با اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه اولیه، شما نباید توجه زیادی به نگرانی‌ها، و ترس‌هایی کنید که در مورد این ویروس به سراغ شما می‌آید بلکه  تمرکز خود را بر روی مسائل مهم‌تر و مثبت معطوف کنید و در خانه ریتم‌های خوب و عادت‌هایی را ایجاد کنید که منجر به تقویت مقاومت بدن می‌گردد.

ارتباط با خدا را تقویت کنید

استاد دانشگاه ادامه داد: در زمانی که در خانه هستید برنامه‌ریزی داشته باشید برای  تقویت ارتباط با خدا، خواندن کتاب، نویسندگی و آموزش یک مهارت جدید در خانه همچنین انجام ورزش‌های خانگی و حفظ ارتباط و صحبت با دوستان از طریق تماس تلفنی  یا  شبکه‌های اجتماعی  و مهم‌تر از همه  فاصله گرفتن از شایعات و اخبار منفی در مورد این ویروس.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول