اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

خصلت ایرانیان در مواقع بحران/ جهاد ادامه دارد؛ از مدافعان حرم تا مدافعان سلامت

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بحران «عدم تعادلی» نیازهای مادی و خودخواهی‌های انسانی را تقویت می‌کند و غربی‌ها را از هموطنانشان، گذشت و ایثار در مقابل ویروس کرونا دور می‌کند.

خصلت ایرانیان در مواقع بحران/ جهاد ادامه دارد؛ از مدافعان حرم تا مدافعان سلامت

خبرگزاری فارس، گروه فرهنگ عمومی: نوع برخورد و واکنش‌ها نسبت به «ویروس کرونا» در کشورهای جهان متفاوت بوده است. هنگامی که شیوع آن در چین مخابره شد، مردم خبرهایی از قرنطینه شدن شهرهای پرجمعیت این کشور را شنیدند. در این میان با سرایت آن در دیگر کشورها مانند آلمان، ژاپن، فرانسه و حتی آمریکا گزارش‌هایی از حمله مردم به فروشگاه‌های بزرگ از ترس این ویروس منتشر شد. اما در کشور ما وضع به گونه‌ای دیگر است. حسن بنیانیان رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن تشریح چرایی رفتار متفاوت ایرانیان از خصلت خاص آن‌ها سخن گفت که نشان از بازگشت به خویشتن و حس همدردی ایرانیان دارد.

 

 

دلیل هجوم مردم برخی کشورها به فروشگاه‌ها از ترس کرونا!

بنیانیان با اشاره به اینکه این روزها شاهد جلوه‌های زیبایی از ایثار، گذشت و فداکاری بخش مهمی از هموطنان عزیزمان در مبارزه با ویروس کرونا هستیم، بیان داشت: از آن زمان مشاهده می‌کنیم که در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته که این بیماری خودش را نشان می‌دهد، جمعیت زیادی به فروشگاه‌ها هجوم می‌آورند و بعضاً اخباری از غارت فروشگاه‌ها منتشر شده است.

وی افزود: طبیعی است برای جوانان و مردم ما این سؤال مطرح شود که این کشورهای توسعه‌یافته که سال‌ها علم و تکنولوژی از ما دورتر به دست آوردند چرا در مواقع حساس این رفتارها را از خودشان نشان می‌دهند که پاسخش را با مطالعات انسانی می‌توان به دست آورد.

خصلت‌های پاک ایرانیان با دین‌باوری عجین شده است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انسان‌ها ذاتاً فطرتشان، فطرت پاکی است، ابراز داشت: همه ما به زیبایی علاقه‌مند هستیم. همه ما به خدمت به دیگران عشق می‌ورزیم و لذت می‌بریم. وقتی این خصلت‌های پاک ما با دین‌باوری و قیامت‌باوری ما عجین می‌شود جلوه‌های زیبایی از گذشت، ایثار و شهادت را نشان می‌دهد.

جهاد ادامه دارد از مدافعان حرم تا مدافعان سلامت

وی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی مدافعان سلامت ادامه داد: در مواقع حساسی که کشور ما نیازمند این فداکاری‌ها است. در گذشته شاهد حضور عزیزانمان در جبهه‌های حق علیه باطل بودیم. دیروز عزیزانمان در مدافع حرم و امروز در قامت پزشکان و پرستاران فداکار که از جان خودشان مایه می‌گذارند به صورت شبانه‌روزی دارند با این بیماری مبارزه می‌کنند.

خصلت خاص ایرانیان در مواقع بحران 

بنیانیان با اشاره به خصلت خاص ایرانیان در مواقع بحران اظهار داشت: هم‌زمان مردم دیگری را می‌بینید که با گذشت امکانات مالی خودشان شبانه‌روز دارند زحمت می‌کشند، به هر نحو ممکن این مبارزه همگانی در مقابل این آسیب نقش مثبتی را ایفا کنند.

وی گفت: این سرمایه فرهنگی که ما داریم، یکی از ارزش‌های بسیار بزرگ فرهنگی است که باید مواظبت کنیم با تغییر سبک زندگی بدون مطالعه و تحقیق ما هم دچار بحران عدم تعادل نشویم.

بحرانی به نام بحران عدم تعادل در غرب

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: عدم تعادلی که نیازهای مادی و خودخواهی‌های انسانی را تقویت می‌کند، فردیت انسانی را تقویت می‌کند و آن‌ها را از مردمشان، هموطنانشان و گذشت و ایثار در مقابل این بیماری‌ها دور می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول