اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات ترکیه درخصوص ادلب

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با وزیر دفاع ترکیه، ضمن انتقاد از ارسال پناهجویان به اروپا توسط ترکیه، خواستار کاهش تنش در منطقه ادلب شد.

دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات ترکیه درخصوص ادلب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رأس هیأتی از دیپلمات‌های اروپایی شامگاه سه‌شنبه برای دیدار با مقامات دولت ترکیه، وارد آنکارا شد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، بورل روز گذشته با «حلوصی آکار» وزیر دفاع و «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه دیدار و رایزنی کرد و قرار است امروز نیز دیدارهای با دیگر مقامات عالی‌رتبه ترکیه داشته باشد.

وی طی دیدار با آکار و سویلو، ضمن انتقاد از تصمیم ترکیه برای گشودن مرزها به سمت اروپا به روی پناهجویان، گفت فشار و اقدامات یکجانبه چاره مشکل نیستند.

به نوشته آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره توضیح داد: «ما باید دست در دست یکدیگر برای حل چالش‌های مشترک و در جهت منفعت ترکیه و اتحادیه اروپا کار کنیم».

بورل با تاکید بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه ادلب، گفت نیاز است مباحثات عمیقی با ترکیه در خصوص چالش‌های امنیتی و نظامی داشته باشند.

وزارت دفاع ترکیه نیز در بیانیه‌ای گفت دستورکار اصلی این نشست، وضعیت کنونی در ادلب و حرکت موج جدیدی از پناهجویان به سمت اروپا بود و مباحثات در این نشست بر اهمیت همکاری و گفت‌وگوی دوجانبه درخصوص ادلب تمرکز داشت.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) با غیرقانونی خواندن اعزام نظامیان ترکیه به ادلب، گفت نتیجه توافق سوچی چیزی جز ادغام استحکامات تروریست‌ها با پست‌های دیدبانی ترکیه و حملات روزانه به پایگاه حمیمم نبوده است. (جزئیات بیشتر)

ارتش ترکیه از روز یکشنبه، بعد از افزایش تلفات ماجراجویی نظامی خود در ادلب و بیشتر شدن ابعاد این رسوایی، تجاوز نظامی جدیدی را به خاک سوریه با اسم رمز «عملیات سپر بهار» برای حمایت از گروه‌های تروریستی در برابر عملیات ارتش سوریه در ادلب آغاز کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول