اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هیأتی آمریکایی به ادلب سوریه رفت

یک هیأت بلندپایه آمریکایی روز سه‌شنبه در سایه درگیری‌های شدید در استان ادلب سوریه، به شهر ادلب رفت و از آنجا از ترکیه حمایت کرد.

هیأتی آمریکایی به ادلب سوریه رفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک هیأت آمریکایی متشکل از «جیمز جفری» نماینده آمریکا در امور سوریه، «کلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل و «دیوید ساترفیلد» سفیر آمریکا در ترکیه روز سه‌شنبه (سوم مارس - سیزدهم اسفند) از ترکیه به ادلب سوریه سفر کرد.

شبکه خبری الجزیره با بیان این خبر نوشت که این هیأت در سایه درگیری‌های شدید در استان ادلب وارد خاک سوریه شد و این هیأت از آمادگی آمریکا برای تجهیز ترکیه به تسلیحات نظامی و کمک‌های بشردوستانه خبر داد.

طبق این گزارش، این هیأت از استان ختای (هاتای) ترکیه وارد استان ادلب در شمال غرب سوریه شد و با شماری از اعضای گروه موسوم به «دفاع مدنی» در استان ادلب دیدار کرد.


کیلی کرفت در ادلب

 

استان ادلب در سایه حضور گروه‌های مسلح و تروریستی در آن و حمایت ترکیه از این گروه‌ها، شاهد تنش شدیدی است. ارتش سوریه که از آذرماه گذشته عملیات پاکسازی برخی مناطق استان ادلب را آغاز کرده، مشغول مبارزه با گروه‌های تروریستی است که ترکیه از آنان حمایت می‌کند.

پیشتر، ترکیه از آمریکا درخواست کمک و تجهیز آنکارا به سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت» شده بود. جیمز جفری در سفر به ادلب گفت «ترکیه شریک ما در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است... بیشتر ارتش ترکیه از تجهیزات آمریکایی استفاده می‌کند... ما برای اینکه اطمینان یابیم تجهیزات آماده است و می‌توان از آن استفاده کرد، تلاش می‌کنیم.

این نماینده آمریکا اعلام کرد که کشورش درخواست ترکیه برای دسترسی به سامانه‌های دفاع هوایی (پاتریوت) را بررسی خواهد کرد.


جیمز جفری

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول