اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکیه از کشته شدن دو نظامی دیگر خود در ادلب سوریه خبر داد

وزارت دفاع ترکیه امروز چهارشنبه از کشته شدن دو نظامی دیگر خود در شمال غرب سوریه خبر داد.

ترکیه از کشته شدن دو نظامی دیگر خود در ادلب سوریه خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که دو نظامی دیگر این کشور در درگیری‌های استان ادلب در شمال غرب سوریه کشته شده‌اند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، شش نظامی ترکیه هم مجروح شده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه در صفحه توییتر خود اعلام کرد، «نیرویی از ارتش هدف گلوله‌بارانی خائنانه قرار گرفت که به شهادت دو و مجروح شدن شش نفر منجر شد».

در این پست توییتری گفته شده که ارتش ترکیه به مکان شلیک آتش پاسخ داده و شماری از مواضع ارتش سوریه نیز هدف گرفته شده است. در این خبر همچنین گفته شده که پاسخ هنوز در جریان است.

وزارت دفاع ترکیه شامگاه سه‌شنبه (۱۳ اسفند) نیز در بیانیه‌ای از افزایش شمار تلفات نیروهای خود در درگیری‌های شمال غرب سوریه خبر داده بود. تلفات این کشور طی دو هفته گذشته در درگیری‌های استان ادلب مطابق آمار رسمی وزارت دفاع این کشور بیش از ۴۰ نفر و ده‌ها زخمی است.

طبق منابع غیررسمی، شمار کشته‌های نظامیان ترکیه که وارد استان ادلب سوریه شده‌اند، از شصت نفر فراتر رفته است.

«ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) از ترکیه به دلیل عدم پایبندی به تعهداتش ذیل توافق سوچی برای ایجاد منطقه امن در استان ادلب و همچنین کمک به تروریست‌ها انتقاد کرد.

کناشنکوف ضمن بیان اینکه اعزام نظامیان ترکیه به استان ادلب خلاف قوانین بین‌المللی است، از سکوت کشورهای غربی در این باره انتقاد کرد و گفت، نتیجه گذشت یک سال و نیم از توافق سوچی با ترکیه (برای حل وضعیت ادلب)، ادغام شدن استحکامات تروریست‌ها در ادلب با پست‌های دیدبانی ترکیه بود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول