اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کمک یک‌میلیارد تومانی به مددجویان کردستان برای پیشگیری از کرونا

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از صرف یک‌میلیارد تومان برای کمک به بحث پیشگیری از کرونا در بین خانواده‌های مددجویان خبر داد.

کمک یک‌میلیارد تومانی به مددجویان کردستان برای پیشگیری از کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرسول شیخی‌زاده پیش از ظهر امروز در دیدار شورای مدیران کمیته امداد امام خمینی استان با نماینده ولی فقیه در کردستان که به مناسبت سالروز تشکیل کمیته امداد صورت گرفت، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۳ هزار و ۱۱۸ نفر مددجو در قالب 46 هزار و 177 خانوار در استان مستمری بگیر عادی کمیته امداد امام خمینی در استان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: 38 هزار و 543 مددجو در قالب 15 هزار و 229 خانوار مستمری‌بگیر تبصره 14 و 7 هزار و 904 خانوار با 16 هزار و 612 نفر جمعیت به صورت چندخدمتی از این نهاد حمایتی خدمات دریافت می‌کنند.

شیخی‌زاده اضافه کرد: در مجموع 138 هزار و 273 نفر در 69 هزار و 310 خانوار به صورت مستمر و غیرمستمر از خدمات مختلف کمیته امداد در استان کردستان بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه 26 هزار و 135 خانوار از این آمار را خانواده‌های با سرپرست زن خانوار تشکیل می‌دهد، گفت: کمیته امداد کردستان از 8 هزار و 800 دانش‌آموز و یک‌هزار و 628 دانشجو و طلبه نیازمند حمایت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان اذعان داشت: 10 درصد از خانوارها و 8.6 درصد از جمعیت استان زیرپوشش خدمات کمیته امداد در استان قرار دارند.

شیخی‌زاده به برخی حمایت‌های کمیته امداد در حوزه سلامت به مددجویان گریزی زد و گفت: در این سرفصل از ابتدای امسال تا کنون 61 هزار و 406 خانوار مددجو با پرداخت 166.4 میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گفته وی، در قالب کمک هزینه ازدواج 2 هزار و 826 زوج با پرداخ 5.7 میلیارد تومان مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: 6 هزار و 509 مورد وام ضروری با پرداخت 39.5  میلیارد تومان به مددجویان در استان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از پرداخت حق بیمه 4 هزار و 156 مددجو در استان با 4 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در بحث کمک به درمان مددجویان با صرف 3 میلیارد و 600 میلیون تومان 27 هزار و 571 نفر مددجو مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

شیخی‌زاده از صرف یک‌میلیارد تومان برای کمک به بحث پیشگیری از کرونا در بین خانواده‌های مددجویان خبر داد و گفت: در این قالب یک‌هزار و 200 خانوار مورد حمایت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مددجوی پشت نوبت در استان نداریم و سهمیه 3 هزار خانواری برای جذب نیازمندان به ادارات شهرستانی ابلاغ شده است.

وی اذعان داشت: با توجه به موضوع شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسمات نمادین جشن نیکوکاری را برگزار نکردیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: کمک به نیازمندان در بستر الکترونیکی هدف گذاری شده است و در این راستا اقدامات لازم انجام گرفته است.

شیخی‌زاده خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم خیر استان با حمایت‌های خود در این ایام پایان سال بتوانند به نوعی سال نو بدون دغدغه‌ای را برای جامعه نیازمندان فراهم سازند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول