اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کاهش 3 درصدی کشته‌شدگان تصادفات در استان مرکزی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به کاهش 3 درصدی کشته‌شدگان سوانح رانندگی در یازده ماهه نخست امسال در جاده‌های استان گفت:‌ 45 درصد تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی استان به علت واژگونی وسیله نقلیه بوده است.

کاهش 3 درصدی کشته‌شدگان تصادفات در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ایرج کهریزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش 3 درصدی کشته‌شدگان حوادث رانندگی 11 ماهه نخست در محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: در این بازه زمانی در حدود 14 هزار و 414 سانحه رانندگی در محورهای مواصلاتی استان رخ داده است که در این سوانح رانندگی 427 نفر جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: بر اساس کاربری نوع راه 27 درصد تصادفات منجر به فوت در محورهای اصلی، 22 در صد در آزادراه‌ها، 21 درصد در بزرگ‌راه‌ها و 30 درصد در محورهای فرعی و روستایی بوده است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در تصادفات منجر به فوت در 63 درصد این سوانح مقصر وسیله نقلیه مربوط به خودروهای سواری، 16 درصد کامیون‌ها، 11 درصد وانت‌ها و 7 درصد موتورسیکلت است و اتوبوس‌ها، عابران پیاده و ادوات راهسازی نیز هر کدام به میزان یک درصد در این سوانح مقصر تشخیص داده شده‌اند.

کهریزی ادامه داد: در 49 مورد از مجموع تصادفات در محورهای مواصلاتی استان، دیگر سازمان‌های مرتبط به عنوان مقصر وقوع این سوانح رانندگی با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

وی با تحلیل میزان تصادفات بر اساس محورهای وقوع تصادفات منجر به فوت در 11 ماهه نخست امسال افزود: تصادف منجر به فوت به ترتیب در آزادراه ساوه – تهران با 40 فقره تصادف، محور قدیم ساوه – تهران 25 فقره، آزادراه ساوه – همدان با 32 فقره، محور کنارگذر اراک با 14 فقره، محور اراک – قم با 19 فقره، محور ازنا با 12 فقره، محور قدیم ساوه – همدان با 12 فقره، محور بوئین‌زهرا با 12 فقره، محور اراک – توره با 12 فقره، محور دلیجان – محلات با 9 فقره و ... بوده است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به نوع برخورد وسایل نقلیه در تصادفات منجر به فوت در این بازه زمانی در جاده‌های استان گفت: 45 درصد از سوانح رانندگی مربوط به واژگونی خودرو، 38 درصد وسیله نقلیه با وسیله نقلیه، 9 درصد مربوط به‌وسیله نقلیه با موتورسیکلت و 8 درصد وسیله نقلیه با عابر پیاده بوده است

کهریزی تصریح کرد: 63 درصد از تصادفات منجر به فوت به علت عدم توجه به جلو، 19 درصد انحراف و تجاوز به چپ، 6 درصد تخطی از سرعت مطمئنه، 4 درصد عدم رعایت حق تقدم عبور، 2 درصد به علت تغییر مسیر ناگهانی وسیله نقلیه، یک درصد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و 5 درصد به سایر علت‌ها رخ داده است.

وی ادامه داد:‌ از تعداد 427 نفری که در این سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند، 59 درصد افراد در صحنه و 41 درصد در حال انتقال و یا در مراکز درمانی فوت شده‌اند که از 73 درصد کشته‌شدگان حوادث رانندگی استان مرد و 27 درصد آنان زن بوده‌اند.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: 43 درصد از متوفیان تصادفات در این مدت سرنشینان خودروها، 41 درصد رانندگان، 9 درصد راکب یا ترک‌نشین موتورسیکلت و 7 درصد عابران پیاده بوده‌اند.

کهریزی خاطرنشان کرد: 63 درصد از تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان مربوط به پلاک‌های غیربومی استان بوده است.

وی با بیان بیشترین ساعات وقوع تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان ادامه داد: 23 درصد تصادفات منجر به فوت از ساعت 16 تا 20، 21 درصد از ساعت 12 تا 16، 19 درصد از ساعت 20 تا 24، 15 درصد از ساعت 4 تا 8 و 10 درصد از ساعت 24 تا 4 صبح رخ داده است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به افزایش 3 درصدی ترددهای وسایل نقلیه در 11 ماهه امسال در محورهای مواصلاتی استان گفت: در این مدت 202 میلیون و 877 هزار و 339 تردد وسیله نقلیه ثبت شده است که تردد خودروهای سنگین با 5 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود 48 میلیون و 880 هزار و 166 تردد بوده و تعداد 151 میلیون و 498 هزار و 480 تردد نیز مربوط به خودروهای سواری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول