اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

واردات ماهی قرمز از چین نداریم/ هدف‌گذاری تولید ۱۰ هزار تن ماهی تا سال۱۴۰۴

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی خراسان‌‌جنوبی با تأکید بر اینکه در حال حاضر در سطح کشور گزارشی مبنی بر انتقال کرونا از طریق آبزیان به انسان نداشته‌ایم، گفت: برنامه‌ای برای واردات ماهی قرمز از چین نداریم.

واردات ماهی قرمز از چین نداریم/ هدف‌گذاری تولید ۱۰ هزار تن ماهی تا سال۱۴۰۴

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مهدی سعیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ استخر پرورش ماهی در خراسان‌جنوبی وجود دارد، اظهار داشت: هدف‌گذاری ما بر این است که تا سال ۱۴۰۴ بتوانیم ظرفیت پرورش ماهی در استان را به ۱۰ هزار تن برسانیم.

وی از پرورش یک میلیون قطعه ماهی زینتی در استان طی سال جاری خبر داد و بیان داشت: در راستای توسعه صنعت آبزی‌پروری از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در بین متقاضیان توزیع شده است.

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی خراسان‌‌جنوبی با اشاره به دغدغه‌های موجود در خصوص انتقال ویروس کرونا از آبزیان به انسان، اعلام کرد: در حال حاضر در سطح کشور گزارشی مبنی بر انتقال کرونا از طریق آبزیان به انسان نداشته‌ایم ولی در این زمینه متخصصین امر در دامپزشکی باید نظر نهایی را بدهند.

سعیدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر واردات ماهی قرمز از چین نداریم که بخواهد ناقل ویروس کرونا باشد لذا امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا این نوع ماهی‌ها در مراکز دارای مجوز از شیلات و دامپزشکی  توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما بحث پرورش ماهی تیلاپیا در سال آینده است، تبیین کرد: خراسان‌جنوبی از جمله چهار استان دارای مجوز پرورش ماهی تیلاپیا است.

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی خراسان‌‌جنوبی از اختصاص۱۰۰ میلیون تومان اعتبار از طریق اسناد خزانه برای خرید بچه ماهی تیلاپیا به خراسان‌جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم از فروردین‌ماه بتوانیم کار پرورش این نوع ماهی را در استان آغاز کنیم.

سعیدی مطرح کرد: در حال حاضر یک مزرعه حد واسط تکثیر و پرورش ماهی با ظرفیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار قطعه در شهرستان قاین در زمینی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر در حال احداث است که در فرودین‌ماه ۹۹ افتتاح می‌شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰۰ استخر پرورش آبزیان با ظرفیت سالانه بیش از یک هزار و ۱۰۰ تن در استان فعال است، تصریح کرد: قرارداد مشارکتی فی مابین بخش خصوصی و کمیته امداد در بحث پرورش ماهیان زینتی منعقد شده که در این راستا به متقاضیان مشاغل خانگی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره پرداخت می‌شود.

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی خراسان‌‌جنوبی از تولید یک میلیون قطعه ماهی زینتی در آکواریوم‌های خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی سه کارخانه فرآوری مرتبط با آبزی‌پروری وجود دارد که دو کارخانه در بیرجند و یک کارخانه در طبس فعال است.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول