اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شیفتی شدن ساعت کاری کسبه و کارخانه‌های بندر انزلی

با توجه به افزایش آمار افراد مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان بندر انزلی با دستور رئیس شورای سلامت این شهرستان تمامی کسبه ها و مغازه داران بندر انزلی به صورت شیفتی شده و کارخانه‌ها باید نیروهای خود را به یک سوم رسانده و به صورت شیفتی از آنان استفاده کنند.

شیفتی شدن ساعت کاری کسبه و کارخانه‌های بندر انزلی

اسماعیل حیدری آزاد امروز در گفت و‌گو با خبرنگار فارس در بندانزلی با بیان اینکه آمار مبتلایان مشکوک به ویروس کرونا در بندر انزلی با افزایش مواجه شده است، اظهار کرد: اقدامات و تصمیمات لازم برای کنترل بیماری کرونا در شهرستان بندر انزلی اندیشیده شده و‌ برای تمامی نهاد ها و سازمان ها و صنوف لازم الاجرا است.

وی با اشاره به شیفتی شدن ساعت کاری کسبه‌ها و صنوف شهرستان بندر گفت:برای گذراندن و رهایی هر چه سریعتر از این اتفاق، کنترل شرایط و حفظ سلامتی مردم با صنوغ جلساتی را برگزار کرده و مقرر شد بر اساس یک شیفت چرخشی به شرطی که خدمت رسانی به مردم با مشکل مواجه نشود کسبه ها به کار خود ادامه دارد داده و نتیجه هر چه سریع اعلام شود.

رئیس شورای سلامت شهرستان بندر انزلی با تأکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی برای صنوفی که ماحیتاج مردم را تأمین می کنند، تصریح کرد: نانوایی ها، مراکز خرید گوشت و مرغ، هایپر مارکت‌ها باید نکات بهداشتی را رعایت و به طور مداوم از مواد ضد عفونی استفاده کرده و نظارت انجام این کار بر عهده اداره صمت، اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های مربوطه است.

حیدری آزاد با اذعان به اینکه کارخانه های بندر انزلی باید ساعت کاری نیروهای خود را شیفتی کنند، افزود: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی کارخانه‌های بندر انزلی مکلف هستند علاوه بر کاهش نیروی انسانی خود یه یک سوم ساعات کار خود را شیفتی کرده و از نیروهای انسانی به صورت شیفتی استفاده کنند.

وی از تعطیلی تمامی آرایشگاه‌های شهرستان بندر انزلی، خبر داد و گفت: تمامی آرایشگاه‌های زنانه و مردانه تعطیل اعلام شده و اگر هر آرایشگاهی از این کار تخطی کند با هماهنگی دادستان و فرماندهی نیروی انتظامی با آن واحد صنفی برخورد ‌می‌شود.

فرماندار شهرستان بندر انزلی، با اشاره به رعایت نکات بهداشتی و لزوم خرید دستگاه‌های تب سنج برای صیادان افزود: صیادان برای صید ماهی عملا باعث ایجاد اجتماع کوچک شده و باید این صیادان فاصله خود را با یک دیگر رعایت و با خرید حداقل دو دستگاه تب سنج نسبت به بررسی بیماری صیادان اقدام و اگر مورد مشکوکی مشاهده شد آن صیاد را مراکز درمانی منتقل کنند.

حیدری آزاد با درخواست از مردم برای کمک رسانی سازمان انتقال خون گفت: باید سازمان انتقال خون بندر انزلی تمامی سیستم‌های خود را ضد عفونی کرده و با توجه به کمبود خون در این شهرستان از مردم درخواست دارم با اهدا خون به هموطنان خود کمک کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول