اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

وزارت خارجه سریعاً اشتباهش را در تایید ابراز نگرانی اروپا اعلام کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت:‌ وزارت خارجه باید نسبت به اشتباهش در عدم اعتراض به اروپا و ادعای ابراز نگرانی درباره کاهش تعهدات ایران در برجام موضع‌گیری کند.

وزارت خارجه سریعاً اشتباهش را در تایید ابراز نگرانی اروپا اعلام کند

علی‌اکبر کریمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره امضای بیانیه پایانی کمیسیون مشترک برجام از سوی وزارت خارجه و تائید ابراز نگرانی اروپایی‌ها از کاهش تعهد ایران در برجام گفت: برجام در طول سال‌های گذشته فقط فرصت سوزی برای جمهوری اسلامی و بدعهدی از سوی آمریکایی‌ها بوده است. ضمن اینکه اروپایی‌ها هم نشان دادند که کفایت لازم را برای مذاکرات ندارند. 

وی تصریح کرد: پس از خروج آمریکایی‌ها از برجام، اروپایی‌ها نشان دادند که با مذاکره به دنبال فرصت‌سوزی‌های ایران هستند. 

** دشمن بنا دارد برجام را به عنوان یک شَبَح بالای سر جمهوری اسلامی نگه دارد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: با تائید مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی گام به گام تعهدات کشورمان در برجام کاهش پیدا کرد؛ حال، این سؤال وجود دارد، چرا باید مقامات وزارت خارجه در کمیسیون‌های مشترک برجام و نشست‌های مرتبط با آن حضور پیدا کنند؟ و چرا دیپلمات‌های وزارت خارجه در نشست‌های مرتبط با برجام اجازه می‌دهند ادعاهای نامشروع و غیرقانونی طرف‌های اروپایی بیان شود و حتی در بیانیه پایانی این اجلاس هم به آن صحه گذاشته و متن آن را امضا می‌کنند؟

وی گفت: مقامات وزارت خارجه چرا اجازه دادند برخلاف امنیت ملی کشورمان بیانیه پایانی کمیسیون مشترک برجام به نحوی نوشته و از کاهش تعهدات ایران ابراز نگرانی شود؟ به نظرم این اقدام بازی کردن در زمین دشمن است. 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: دشمن بنا دارد تا برجام را به عنوان یک شبح بالای سر جمهوری اسلامی نگه دارد. این در حالی است که برجام شاکله‌ای پوسیده و خالی دارد که محتوایی نداشته و کاملا بی‌خاصیت است، اما طرف غربی اصرار دارد که چارچوب برجام همچنان حفظ شود. 

** حضور دیپلمات‌های وزارت خارجه ایران در نشست‌های برجام بی‌معناست

کریمی گفت: نباید مقامات عالی‌رتبه وزارت خارجه و دیپلمات‌هایمان در نشست‌های با غربی‌ها و اروپایی‌ها اجازه دهند که خواسته‌های نامشروع طرف مقابل طرح شود، بلکه باید بلافاصله در همان نشست پاسخ قاطعی به آنها داده شود تا اجازه تکرار اینگونه اظهارات و درخواست‌ها را نداشته باشند.

وی گفت: با توجه به اتفاقات رخ داده در برجام و زیاده خواهی طرف‌های غربی، تشکیل کمیسیون‌ها و نشست‌ها و جلسات برجامی کاملا بی‌معنا و بی‌مفهوم است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: در جلسه اخیر کمیسیون مشترک برجام ادعای‌های واهی علیه کشورمان مطرح شده و اروپایی‌ها اعتراضاتی را نسبت به کاهش تعهدات ایران داشته‌اند؛ در متن بیانیه پایانی هم این موضوع به صراحت عنوان شده است.

کریمی گفت: تاسف بار آن است که نمایندگان جمهوری اسلامی در آن نشست حضور داشتند؛ دیپلمات‌های وزارت خارجه کشورمان نباید در نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام به زیاده خواهی و ادعاهای واهی اروپایی‌ها صحه می‌گذاشتند. 

** وزارت خارجه سریعا اشتباهش را در تایید ابراز نگرانی اروپا اعلام کند

وی تصریح کرد: کاهش تعهدات ایران در برجام هنگامی انجام شد که جمهوری اسلامی فرصت کافی به طرف غربی برای جبران بد عهدی و ایفای تعهداتش را داده بود، اما ادعای آنها نسبت به کاهش تعهدات ایران در برجام نشان داده که اظهارات اروپایی‌ها مسموع است و دیپلمات وزارت خارجه نباید اجازه طرح این موضوع را می‌دادند. 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت:‌ وزارت خارجه باید خیلی سریع نسبت به اشتباهش در عدم اعتراض به اروپایی‌ها و ادعای ابراز نگرانی درباره کاهش تعهدات ایران در برجام موضع‌گیری قاطعانه کرده و شرایطی را فراهم نکند که اجازه به طرف اروپایی بدهد تا ادعای واهی علیه جمهوری اسلامی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول