اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش دیپلمات روس به درخواست آژانس برای بازرسی از دو سایت در ایران

یک دیپلمات ارشد روس در واکنش به گزارش آژانس اتمی درباره ایران، گفت درخواست آژانس برای بازرسی از دو سایت در ایران ربطی به ادعاهای طرح‌شده درباره گذشته برنامه هسته‌ای ایران ندارد.

واکنش دیپلمات روس به درخواست آژانس برای بازرسی از دو سایت در ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، امروز (چهارشنبه) ادعای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازرسی از دو تاسیسات در ایران را رد کرد.

اولیانوف در صفحه شخصی توئیتر خود با اشاره غیرمستقیم به گزارش دیروز آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران، نوشت: «برای درک دقیق‌تر، لازم است بدانید که مسئله دسترسی بازرسان آژانس به دو سایت در ایران برای نمونه‌برداری، هیچ ربطی به ادعای "گذشته نظامی احتمالی" برنامه هسته‌ای ایران ندارد».

وی پیشتر در توئیت دیگری نوشته بود: «مسئله دسترسی در بردارنده هیچ معنای عملیاتی نیست. در واقع، هیچ نگرانی از اشاعه مطرح نیست. مسئله صرفاً درباره اجرای مناسب رویه‌های پیش‌بینی‌شده در پروتکل الحاقی است.»

 

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر روز سه‌شنبه در گزارش جدید خود درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۵ برابر محدودیت تعیین شده در برجام شده است. (جزئیات بیشتر)

نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل متحد مدعی شده که ایران محدودیت‌های کلیدی که در توافق هسته‌ای وجود داشته از جمله سطح غنی‌سازی اورانیوم را «نقض کرده است.»

 جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی درباره داشتن «فعالیت‌های پنهان هسته‌ای» را رد و تأکید کرده است برنامه هسته‌ای این کشور برای مصارف صلح‌آمیز است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول