اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بعد از کرونا نوبت آتشفشان است و شهاب‌سنگ؟

این ایرانی که امروز به دست ما امانت سپرده شده از دل حوادث چند هزار ساله طبیعی و انسانی عبور کرده و امروز در واپسین روزهای اسفند 1398 خورشیدی، در شرایطی که شاید بسیاری از ما چشم انداز مبهمی از آینده داریم همچنان به پیش می‌رود.

بعد از کرونا نوبت آتشفشان است و شهاب‌سنگ؟

خبرگزاری فارس اصفهان- محمدحسین امینی هرندی: «سلام هموطنان عزیز؛ خسته نباشید بعد از عبور از مراحل آلودگی، سقوط هواپیما و تصادفات جاده‌ای، ریزگردها و خشکسالی و گرانی و زلزله و سیل و پراید... رسیدیم به مرحله کرونا هموطنانی که زنده میمونن میرن به مرحله آتشفشان‌ها و شهاب سنگ‌ها؛ همون مرحله‌ای که دایناسورها نتونستن زنده بمونن، اگه این مراحل رو به سلامتی رد کنیم، میریم فینال».

احتمالاً شما هم این روزها به جک‌هایی از این دست خندیده‌اید؛ همزمانی حوادث اخیر، راه را برای انتشار چنین شوخی‌هایی باز کرده اما همه می‌دانیم هیچ کدام از این دست اتفاقات مختص کشور ایران نبوده و در همه جای دنیا با شدت کم یا زیادتر در حال وقوع است.

گذشته از این موضوع و گذشته از این دیدن نیمه خالی لیوان از سوی بسیاری از کاربران فضای مجازی، مروری بر تاریخ این سرزمین به ویژه در چند دهه گذشته نشان می‌دهد که این واقعیتی انکارناشدنی است که مردمان این سرزمین تا چه اندازه در مقابل سختی‌ها دوام آورده‌اند!

از حمله مغول و اسکندر تا قحطی انگلیس‌ها، از جنگ‌های چند ده ساله با روم، روسیه و عثمانی تا ۸ سال دفاع در برابر همه دنیا، این ایرانی که امروز به دست ما امانت سپرده شده از دل حوادث چند هزار ساله طبیعی و انسانی عبور کرده و امروز در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۸ خورشیدی، در شرایطی که شاید بسیاری از ما چشم انداز مبهمی از آینده داریم همچنان به پیش می‌رود.

حفظ ایرانیان از گزند حوادث و دشمنان، روزی توسط رزمندگان انجام می‌شده و حالا توسط پزشکان و پرستاران و شاید فردا توسط من و شما... مهم آن است که هر کسی در هر جایگاهی قدم بر می‌دارند آنجا را عرصه‌ای برای پیشرفت کشور ببیند.

و آخر این که، در درس اجتماعی راهنمایی می‌خواندیم دلیل پیروزی مردم ایران مقابل طاغوت، «ایمان به خدا»، «وحدت مردم» و «رهبری الهی» بود، اگر قرار است به مرحله‌های سخت‌تر برویم باز هم مسیر پیروزی همین است.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۱۰/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول