اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

«اهمال ادارات بجنورد» گره‌ای بر اتمام پروژه‌های پیشرفت و آبادانی

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جوادالائمه در دهستان گیفان بجنورد اهمال‌کاری ادارات این شهرستان را مانع از بهره‌مندی مردم از اتمام پروژه‌های این قرارگاه عنوان کرد.

«اهمال ادارات بجنورد» گره‌ای بر اتمام پروژه‌های پیشرفت و آبادانی

محسن پولادی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به آخرین اقدامات انجام‌ شده از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در دهستان گیفان شهرستان بجنورد اظهار کرد: با توجه به سفر اخیر سردار سلامی به خراسان شمالی اعتبارات قابل‌توجهی برای رفع محرومیت‌های این دهستان اختصاص پیدا کرد که تاکنون تعهدات قرارگاه پیشرفت و آبادانی در حال انجام و تکمیل است اما ادارات دولتی مکمل این پروژه‌ها از اقدام به اتمام و بهره‌برداری آن امتناع می‌کنند.

وی با تشریح پروژه‌ها و کمبودهای مربوط به آن در دهستان گیفان شهرستان بجنورد گفت: ۱۲۸ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۷۵۰ میلیون تومان و برخی مشارکت بانک انصار در روستاهای این دهستان انجام شده که برای اجرای آنان استعلام‌های مربوطه و هماهنگی‌های لازم در زمان آغاز به‌کار با بخشداری و ادارات شهرستان انجام‌شده بود.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در دهستان گیفان بجنورد ادامه داد: اعتبارات مصوب سفر سردار سلامی به استان رسیده و پروژه‌ها در حال انجام است به‌عنوان‌مثال اصلاح شبکه آب شرب دهستان گیفان ازجمله این پروژه‌ها بوده که اقدامات مورد تعهد قرارگاه انجام‌شده اما آبفا قریب به ۲ ماه است که کار را به‌پایان نمی‌رساند.

وی ادامه داد: ۴ منبع آب شرب بااعتبار ۳۵۰ میلیون تومان در این دهستان ساخته‌شده که اکنون ۳ مورد از این مخازن وارد فاز بهره‌برداری نشده و مردم منطقه که در ساخت آن‌ها مشارکت داشته‌اند اکنون اظهار گلایه‌مندی فراوانی دارند به‌نحوی‌که بدبینی و گمان نامناسب نسبت به خدمات و دستاوردهای نهادهای انقلابی و دولتی ایجادشده است.

پولادی با تأکید بر اینکه خواستار نگاه و همکاری جهادی و انقلابی از سوی مدیران ادارات برای اتمام پروژه‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: آب و فاضلاب روستایی از سال ۹۷ تعهدات خود را در قبال این قرارگاه و مردم انجام نداده و اکنون نیز پس از ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان خواستار پیشرفت سریع‌تر این پروژه‌ها هستیم.

وی همچنین به همکاری قرارگاه با ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان درباره احداث خانه‌های عالم در روستاها اشاره کرد و گفت: دو خانه عالم در روستاهای موردنظر ساخته‌شده تا با استقرار روحانیون نشاط معنوی و ارتقا سطح معارف دینی در روستاهای این منطقه ایجاد بشود اما اداره تبلیغات اسلامی تعهدات مالی خود را اجرایی نمی‌کند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در دهستان گیفان بجنورد عدم حضور نمایندگان ادارات برای رفع مشکل برخی پروژه‌های دیگر را ازجمله مشکلات فعلی این مجموعه عنوان کرد و افزود: اداره جهاد کشاورزی برای این دهستان خواستار احداث استخر ذخیره آب کشاورزی بوده اما تاکنون و پس از گذشت چندین ماه و علی‌رغم تأمین اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی از سوی سفر سردار سلامی، برای تعیین و مکان‌یابی این محل‌ها اقدامی را انجام نمی‌دهند.

وی رفتارهای مدیران در این سطح را دور از نگاه انقلابی و جهادی توصیف کرد و افزود: اگر این ادارات هر چه سریع‌تر پای‌کار اتمام و بهره‌برداری این پروژه‌ها بیایند قطعاً مردم منطقه از منافع بسیار این پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد و همچنین گره‌های مختلفی از زندگی روزمره مردم برطرف می‌شود.

پولادی در انتها وضعیت فعلی دو پروژه ویژه سفر سردار سلامی در این منطقه را تشریح کرد و گفت: احداث دبستان ۶ کلاسه قلعه جق در حال انجام است و احداث جاده پیربز به بجنورد نیز در حال آغاز شدن است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول