اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تولید ۱۱۰ هزار اصله نهال در فیروزآباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد گفت: در سال جاری ۱۱۰ هزار نهال، در نهالستان منابع طبیعی فیروزآباد تولید شده است.

تولید ۱۱۰ هزار اصله نهال در فیروزآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، عبدالحمید بهبودی عصر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: این شهرستان با ۳۲۰ هزار هکتار اراضی ملی، ۲۲۰ هزار هکتار مرتع و ۱۰۰ هکتار جنگل را به خود اختصاص داده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد بیان کرد: در هفته گرامیداشت منابع طبیعی که با شعار نهال‌کاری همگانی، برای ایرانی سرسبز از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه جاری برگزار و ۳۸ هزار نهال توزیع و کاشته می‌شود.
وی افزود: اقدامات قابل‌توجهی در راستای حفاظت از منابع طبیعی از قبیل احداث آتش‌بر، به‌کارگیری قرق‌بانان فصلی و افتخاری، تشکیل چهار جلسه شورای حفاظت و پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در سال جاری با همکاری دادستان در فیروزآباد صورت گرفته که در نوع خود ارزشمند است.
 بهبودی ادامه داد: امسال بیش از ۳۶ مورد آتش‌سوزی در سطح شهرستان اطفا و مهار شد و در همین راستا به‌منظور پیشگیری از آتش‌سوزی در مناطق مختلف کوهستانی به طول ۱۸۰ کیلومتر آتش‌بر زده شد که نقش مؤثری در جلوگیری از آتش‌سوزی داشته است.
 وی اضافه کرد: امسال با توجه به حجم بالای پوشش گیاهی در سطح نزدیک به ۷۵ درصد کاهش آتش‌سوزی نسبت به چند سال اخیر داشته‌ایم.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد با اشاره به صدور احکام جایگزین مجازات به‌منظور تهیه وسایل اطفا حریق از سوی اداره دادگستری این شهرستان توسط محکومان گفت: همکاری دادگستری در زمینه صدور احکام مقابله با متجاوزان به اراضی ملی قابل‌ستایش و تقدیر است.
بهبودی اضافه کرد: هم‌چنین در راستای اصلاح و احیا جنگلها و مراتع، غنی‌سازی جنگل به مساحت ۱۵۰ هکتار با تأمین اعتبار ۱۱۳ میلیون تومان و کپه‌کاری در عرصه‌های مرتعی در سطح ۲۵۰ هکتار با تأمین اعتبار ۱۰۵ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی اجرا شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی فیروزآباد ادامه داد: این شهرستان دارای آب‌وهوای معتدل با سه ناحیه جنگلی ایران تورانی، خلیج عمانی و ناحیه رویشی زاگرس و جنگل و مرتع غنی بوده که با توجه به نزدیک بودن آن به منطقه پارس جنوبی حائز اهمیت است.
وی بیان کرد: در تثبیت مالکیت دولت، اقدامات قابل‌توجهی در این شهرستان از قبیل اجرای ماده ۱۳ و ماده ۳۹ (اخذ سند رسمی) و اصلاح و بازنگری نقشه‌ها در ۳۲ پلاک به مساحت ۶۰ هزار و ۲۷۹ هکتار صورت گرفته است.
رئیس اداره منابع طبیعی فیروزآباد گفت: در اجرای ماده چهار قانون ساماندهی مساکن روستایی بیش از ۱۲ هکتار برای تأمین مسکن روستایی و عشایری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول شده است.
بهبودی همچنین از اجرای طرح مدیریت یکپارچه(جامع) منابع طبیعی و آبخیزداری با مشارکت مردم در حوزه آبخیز سدتنگاب به‌منظور حفاظت از منابع آب، خاک، جنگل، مرتع و اکوسیستم‌ها به روش توانمندسازی بهره‌برداران به مساحت ۸۰ هزار و ۴۸۹ هکتار در ۱۳ قطعه در بیش از ۳۰ روستای بخش میمند واقع در حوزه آبخیز سد تنگاب همچنین یک‌بند سنگی ملاطی در حوزه شهری در سال جاری بااعتبار ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد که مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
بهبودی افزود: در بارندگی‌های سال جاری از ۶۰ پروژه آبخیزداری اجراشده در سطح شهرستان بیش از ۳ میلیون مترمکعب آبگیری ایجادشده است.
وی گفت: این پروژه‌ها شامل بندهای سنگ سیمانی، بندهای خاکی و حوضچه‌های دستی مصنوعی بوده که در مناطق غرب میمند، پرزیتون، سرگر، رودبال، لهراسب، بایگان و بالادست جایدشت اجراشده است.
انتهای پیام/ ۹۸۳۱۱۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول