اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

تصمیم جالب IOC برای استفاده از ۲ پرچمدار در مراسم افتتاحیه

کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد برای برابری جنسیتی در بازی‌های المپیک از دو پرچمدار در مراسم افتتاحیه استفاده می شود.

تصمیم جالب IOC  برای استفاده از ۲ پرچمدار در مراسم افتتاحیه

به گزارش خبرگزاری فارس، هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک (IOC) امروز دو تصمیم اساسی اتخاذ کرد تا توجه بیشتر به برابری جنسیتی در بازی‌های تابستانی المپیک با شروع توکیو 2020 آغاز شود. 

توماس باخ رئیس IOC اظهار داشت: بازی‌های المپیک توکیو 2020 اولین بازی‌های المپیک با برابری جنسیت با 48.8 درصد مشارکت زنان خواهد بود.

وی افزود: امروز کمیته بین المللی المپیک همچنین تصمیم گرفت که حداقل در هر 206 کشور و در تیم المپیک پناهندگان IOC که در بازی‌های المپیک شرکت می‌کند باید برای نخستین بار حداقل یک ورزشکار زن و یک مرد حضور داشته باشند. 

رئیس IOC تاکید کرد: علاوه بر این ما این قوانین را نیز تغییر داده‌ایم تا کمیته‌های ملی المپیک بتوانند یک ورزشکار زن و یک مرد را معرفی کنند تا به طور مشترک در مراسم افتتاحیه، پرچمدار باشند. ما تمامی کمیته‌های ملی المپیک کشورها را ترغیب می‌کنیم تا از این گزینه استفاده کنند. با این دو تصمیم IOC پیام بسیار قدرتمند دیگری به جهان می‌فرستد که آن توازن جنسیت در بازی های المپیک است.

به منظور حصول اطمینان از اجرای کامل برابری جنسیت در بین تیم های 206 کمیته ملی المپیک (NOC)، هیات اجرایی تصمیم گرفت که تمامی کشورها با حداقل یک ورزشکار زن و یک مرد در همه بازی‌های تابستانی المپیک معرفی شوند. این برای اولین بار در بازی‌های المپیک توکیو 2020 اعمال می شود. همه کشورها تشویق شدند تا از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول