اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گفتگوی تلفنی ظریف و بورل درباره شیوع کرونا و گزارش جهت‌دار آژانس

وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره شیوع کرونا در جهان، اقدامات ایران، روند اجرای برجام و گزارش جهت‌دار اخیر آژانس اتمی گفتگو کردند.

گفتگوی تلفنی ظریف و بورل درباره شیوع کرونا و گزارش جهت‌دار آژانس

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امشب (چهارشنبه) در تماسی تلفنی در خصوص شیوع کرونا در جهان و اقدامات ایران گفتگو کردند.

آخرین تحولات اجرای برجام و نیز گزارش جهت دار اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی از دیگر موضوعات مورد گفتگوی ظریف و بورل بود.

چندی پیش نیز (۱۴ و ۱۵ بهمن ماه) جوزپ بورل سفری دو روزه به تهران داشت و با همتای ایرانی خود درباره آخرین روند اجرای برجام به گفتگو پرداخته بود.

 

 

جدیدترین گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره راستی آزمایی اجرای برجام دیروز (سه‌شنبه) منتشر شد. (اینجا بخوانید) 

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها با برخی همتایانش در پی شیوع ویروس کرونا در جهان، امروز (چهارشنبه) با وزرای خارجه اتریش، پاکستان، روسیه، نروژ و سوئیس تلفنی گفتگو کرد.

وزیر خارجه ایران دوشنبه ۱۲ اسفند نیز با همتای عراقی خود درباره آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و شیوع ویروس کرونا تلفنی گفتگو کرد. دو وزیر درباره لزوم اتخاذ تدابیر مشترک همزمان با تسهیل مراودات تجاری دو کشور و همچنین شرایط جاری در منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران دیروز (سه‌شنبه) در تشریح اقدامات وزارت خارجه در پی شیوع ویروس کرونا، از رایزنی‌های آتی وزیر امور خارجه با برخی از همتایان اروپایی در این خصوص خبر داده و گفته بود: انجام فعالیت‌های سیاسی مختلف از جمله تماس‌های وزیر امور خارجه، مدیران این وزارتخانه و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با همتایان و نهادهای ذیربط دو‌جانبه و بین‌المللی از دیگر اقداماتی است که در جهت جلب کمک‌های درمانی و بهداشتی، مساعدت‌های کنسولی و مرتبط با تردد اتباع ایرانی و خارجی، رفع محدودیت مرزی و تجاری با رعایت ملاحظات احتیاطی بهداشتی در دست پیگیری و اقدام است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول