اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: نیروهای مسلح با تمام توان به مقابله با کرونا آمده‌اند

محمد حسین قربانی گفت: همه بخش‌های مختلف نیروهای مسلح، اعم از ارتش، بسیج، سپاه و ناجا با تمام توان وارد بخش عملیاتی مقابله با کرونا شده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: نیروهای مسلح با تمام توان به مقابله با کرونا آمده‌اند

سیده زهرا عبداللهی- محمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت:‌ امروز ما درگیر یک جنگ تمام عیار در سراسر کشور با موضوع کرونا هستیم که هیچ‌گونه حد و مرزی نشناخته و هیچ حریمی را برای گروه‌های سنی قائل نیست.

وی افزود: باری پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا باید خود را بیش از وضعیت فعلی آماده کنیم و در چنین شرایطی تقسیم کار معنایی ندارد چرا که باید همه بخش‌های نظامی، دولتی، خصوصی، عملی همراه همه حوزه بهداشت و درمان کشور برای مبارزه با کرونا و یکصدا فعال باشند.

**نیروهای مسلح جان به میدان مقابله با کرونا آمده‌اند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد:‌ همه بخش‌های مختلف نیروهای مسلح، اعم از ارتش، بسیج، سپاه، ناجا و نهادها و سازمان‌های حاکمیتی وارد بخش عملیاتی مقابله با کرونا شده و در حال ضدعفونی کردن مراکز و بخش‌های مختلف هستند و حتی جان برکفان نیروهای مسلح به دنبال ساخت بیمارستان‌های صحرایی هستند.

قربانی گفت: اینکه نیروهای مسلح و نظامیان جهت کمک به دولت به منظور پیشگیری و مقابله با کرونا احساس وظیفه کرده و وارد این میدان شده‌اند جای تشکر دارد. ضمن اینکه وقتی می‌بینند کارگاه‌ها و مراکز تولیدی ارتش و سپاه و بسیج در زمینه ساخت ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده با  همراهی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کارهای بزرگی انجام داده‌اند جای خوشحالی دارد.

**80 درصد بار مسئولیت مبارزه با کرونا برعهده وزارت بهداشت

وی تصریح کرد:‌ 80 درصد بار مسئولیت مبارزه و جنگ بزرگ مقابله با ویروس کرونا برعهده وزارت بهداشت و درمان است اما به نظر می‌رسد که این وزارتخانه هنوز نتوانسته فضای میدانی را در کشور به دست بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت:‌ سازمان بهداشت جهانی پروتکل اجرا شده در چین را به همه کشورها توصیه کرده است و ما شاهد آن هستیم که این کشور با قوه قهریه و قرنطینه کردن شهرها اجازه توسعه ویروس کرونا را نداده است. لذا ما هم باید این تجربه استفاده کرده و اجازه تردد و مسافرت را به هم‌وطنان‌‌مان ندهیم تا از این بحران خارج شویم.

قربانی گفت: متأسفانه ما شاهد حجم زیادی از مسافرت‌ها هستیم به نظر می‌رسد که مردم بحران ویروس کرونا را همچنان باور نکرده‌اند.

وی افزود: به نظر می‌رسد که باید مبادی ورودی شهرها را با استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح مسدود کنیم تا مانع از شیوع بیشتر ویروس کرونا شویم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد:‌ اعلام آمادگی ارتش و سپاه برای کمک به دولت به منظور مبارزه با ویروس کرونا جای قدردانی دارد. ضمن اینکه آنها زیرساخت‌های بهداری خوبی را دارند که برای مقابله و مهار این بحران آمده است.

** رئیس جمهور فرمانده میدان مقابله به کرونا شود

قربانی با بیان اینکه هفته آینده پیک شیوع کرونا را در کشور خواهیم داشت، افزود: این موضوع نیازمند تدبیر ویژه است و از همه بخش‌های مختلف و اقشار جامعه می‌خواهم کرونا را شوخی نگرفته و برای شکست آن به صورت عملی وارد شوند نه با شعار.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از رئیس جمهور خواست وارد میدان مبارزه با ویروس کرونا شده و مدیریت مقابله با آن را بپذیرد. چرا که او به عنوان رئیس قوه مجریه موظف است دستوراتی را به صورت آنی با مدیریت در صحنه صادر کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول