اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

میلادی:ماموریت جدید گروه‌های جهادی در عرصه مبارزه با کروناست

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با ساماندهی گروه‌های جهادی این دانشگاه در عرصه‌های محرومیت‌زدایی در حوزه‌های فرهنگی، قرآنی، اجتماعی، پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی، فنی و مهندسی فعالیت می‌کند.

میلادی:ماموریت جدید  گروه‌های جهادی در عرصه مبارزه با کروناست

 محمد میلادی، مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز دارای ۱۶ گروه جهادی بوده که در قالب پایگاه‌های مقاومت دانشجویی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: از این تعداد، هشت گروه جهادی متعلق به خواهران و هشت گروه جهادی متعلق به برادران است که در طول سال فعال هستند.

میلادی، تعداد اعضای گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی  را ۳۵۰ الی ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۰۰ نفر از اعضای گروه جهادی خواهران هستند که در حوزه‌های قرآنی، پزشکی و دندانپزشکی فعالیت دارند و ۱۵۰ نفر دیگر برادران هستند که در زمینه‌های فنی، مهندسی، عمرانی، دامپزشکی، پزشکی و اجتماعی فعالند.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات گروه‌های جهادی احداث خانه‌های محروم است. هم‌اکنون یک تیم از دوستان بسیجی ما در قالب گروه جهادی عمران و سازندگی  پنج نفره در روستای "قولان"  شهرستان جلفا در نوار صفر مرزی مشغول احداث دو باب خانه محروم هستند، چرا که  خدمت‌رسانی در مناطق محروم تعطیل نیست و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم به قوت خود ادامه دارد.

وی با اشاره به لغو اردوی زیارتی راهیان نور در پی شیوع ویروس کرونا گفت: دانشجویان خواهان برنامه‌های جایگزین بودند که مجموعه بسیج دانشجویی با همفکری اعضای شورای مرکزی طرح  «راهیان جهادی» را تصویب و بر اجرای آن در قالب تیم‌های چابک چند نفره و شیفت محور در مناطق محروم با رویکرد خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی تأکید و اقدام به ساخت و تکمیل خانه‌های محروم خواهند کرد.
 

 

میلادی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، مقصد بعدی راهیان جهادی در مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه  پیش‌بینی شده و در این راستا بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تمامی امکانات مادی و منابع انسانی خود را جهت خدمت به مردم شریف میانه به‌کار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های عمده گروه‌های جهادی در فصل تابستان صورت می‌گیرد خاطرنشان ساخت: فعالیت گروه‌های جهادی در طول سال تعطیل نمی‌شود ولی به‌علت اوقات فراغت دانشجویان در تعطیلات تابستانی، فعالیت‌های آنان پررنگ‌تر است به‌طوریکه ۳۵۰ نفر عضو گروه جهادی ما هر سه روز یکبار عوض شده و ماموریت جدیدی بر عهده می‌گیرند.

میلادی، یکی از ماموریت‌های جدید گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی را در شرایط فعلی همراهی و همکاری با مجمع‌های بهداشتی و پزشکی در ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی اعلام و تصریح کرد: طی روزهای اخیر و با شیوع ویروس کرونا اعضای تیم جهادی بسیج دانشجویی با همکاری سپاه و مجموعه بهداشت و درمان  با رعایت نکات بهداشتی به ضدعفونی کردن معابر عمومی، مکان‌های پرتردد، اماکن زیارتی و ....اقدام کرده‌اند. 

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با اشاره به فعالیت‌های این تیم در تعطیلات نوروزی نیز اضافه کرد: باتوجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی محلول ضدعفونی‌کننده تولید کرده است، از این‌رو اعضای تیم ما به توزیع محلول ضدعفونی‌کننده اقدام می‌کنند همچنین به ضدعفونی مجدد شهر، مراکز عمومی و پرتردد و پخش محلول استریل‌کننده به درب منازل نیز می‌پردازند.
 

 

انتهای پیام/60020/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول