اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کرونا در سمنان/ از کاهش ساعت کار ادارات تا لغو پذیرش مسافران

ویروس کرونا سبب تمدید کاهش ساعت کاری ادارات در استان سمنان تا پایان هفته آینده و لغو پذیرش مسافران نوروزی شد.

کرونا در سمنان/ از کاهش ساعت کار ادارات تا لغو پذیرش مسافران

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سخنگوی استانداری سمنان اعلام کرد: بر اساس مصوبه کارگروه ملی مبارزه با کرونا و تصمیم کارگروه استانی مبارزه با کرونا در استان سمنان، کاهش ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در هفته آینده تمدید شد.

حجت‌الله یحیایی اظهار کرد: ساعت کار ادارات ستادی و اجرایی استان سمنان شامل واحدهای اداری دستگاه‌های اجرایی، مؤسسات آموزش عالی و کادر اداری شهرداری‌ها از روز شنبه، ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۸ تا پنجشنبه ۲۲ اسفندماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ خواهد بود.‌
وی بیان کرد: کاهش ساعت کاری ادارات مربوط به مؤسسات خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و بانک‌ها نخواهد بود و فعالیت این مراکز بر اساس دستورالعمل مرکزی خود انجام خواهد شد.

سخنگوی استانداری سمنان گفت: بر این اساس و با توجه به اعلام شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی استان سمنان، ساعت کاری بانک‌های عضو شورا در تاریخ یادشده از هشت صبح تا ۱۳ ظهر برای کارکنان ستادی و برای مشتریان از ساعت 8:30 تا 12:30 خواهد بود.

سمنان نوروز امسال امکان پذیرش مسافر ندارد

استاندار سمنان هم گفت: علی‌رغم آمادگی همه‌جانبه تمام دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروز ۹۹، به دلیل مقابله با شیوع کرونا ویروس و حفظ جان مردم، از عموم مردم و مسافران پوزش می خواهیم.

علی‌رضا آشناگر اظهار کرد: امسال شرایط پذیرایی از مسافران را نداریم و از تمام هم‌وطنان گران‌قدر درخواست می‌کنیم از سفر به استان سمنان خودداری کنند.

سپاه و بسیج؛ همچنان در خط مقدم

سپاه و بسیج همچنان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در استان سمنان قرار دارند.

پاسداران سپاه ناحیه سمنان و تیپ ۱۲ حضرت قائم (عج) در اقدامی جهادی شبانه به عملیات ضدعفونی معابر پرتردد شهری سمنان پرداختند.

سرهنگ محمد امامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان از عملیات ضدعفونی معابر پرتردد شهری سمنان خبر داد و گفت: به‌منظور جلوگیری از پیشرفت ویروس کرونا و مبارزه با این ویروس، خدمتگزاران مردم در سپاه ناحیه سمنان با همکاری یگان جنگ نوین تیپ ۱۲ حضرت قائم (عج) به ضدعفونی کردن ۶ مسیر پرتردد شهری سمنان اقدام کردند.

وی تصریح کرد: مسیرهای خیابان امام خمینی (ره)، خیابان سعدی، بازار، حدفاصل بلوار قائم تا میدان امام علی (ع)، حدفاصل میدان معلم- مشاهیر تا میدان سعدی، محلات، وادی‌السلام ازجمله مسیرها و اماکنی بودند که از ساعت ۲۳ شب تا سه صبح توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان ضدعفونی شد.

همدلی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با کرونا

ایرج رئیسیان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا ویروس در کشور، این ستاد به‌صورت استانی به ریاست استاندار سمنان و دبیری رئیس دانشگاه علوم استان سمنان تشکیل شد.

وی بیان کرد: هماهنگی‌ها برای مقابله با کرونا ویروس با جدیت تمام از سوی دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: در استان سمنان، ۱۱ سالن چندمنظوره وجود دارد که در صورت لزوم و در کمترین زمان ممکن باید این سالن‌ها تخلیه شود و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گیرد.

رئیسیان گفت: تمام امکانات نیروی‌های نظامی و انتظامی برای مقابله با کرونا ویروس به کار گرفته شود و در اختیار مسؤولان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همدلی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای مقابله با کرونا ویروس با قدرت ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: با دستور استاندار سمنان، به‌منظور پیشگیری و مقابله با کرونا، کمیته‌های مختلفی تحت قالب کارگروه استانی مقابله با کرونا در استانداری سمنان شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: گزارش‌های اعلام‌شده از سوی کمیته‌های کارگروه استانی مبارزه با کرونا به‌صورت روزانه جمع‌بندی و برای مراجع کشوری ارسال می‌شود.‌

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: برگزاری جلسات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و کارگروه استانی مقابله با کرونا همچون جلسات اتاق جنگ است و دارای اهمیت بسیار زیاد بوده و لازم است تا تمام مدیران انجام مصوبات و تکالیف مشخص‌شده دستگاهی را مدنظر قرار داده و این مصوبات روی کاغذ نماند.

رئیسیان ادامه داد: از تمام شهرداران و دهیاران استان به دلیل همکاری در انجام مصوبات شورای تأمین و ضدعفونی شهرها و روستاها و ... قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تمام سالن‌های چندمنظوره استان برای خدمات‌رسانی و درخواست احتمالی دانشگاه‌های علوم پزشکی آماده‌سازی شده است.‌

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: فرمانداران استان سمنان و مدیران شهری از پذیرش مسافران در کمپ‌های اقامتی و گردشگری جلوگیری کنند.

رئیسیان بیان کرد: سوخت‌گیری وسایل نقلیه در جایگاه‌های فرآورده‌های نفتی استان سمنان الزاماً باید توسط جایگاه‌داران انجام شود.

وی گفت: اعتبار دفترچه‌های بیمه تا پایان فروردین ۹۹ تمدید شود تا شاهد کاهش میزان رفت‌وآمدها برای تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه باشیم.

لغو پذیرش مسافران نوروزی در خانه معلم سمنان

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز گفت: به‌منظور پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا رزرو اینترنتی اسکان در اماکن زیرپوشش آموزش و پرورش لغو شده است.
وی بیان کرد: لغو اسکان در مدرسه‌ها در دست بررسی است و وزارت آموزش و پرورش باید اعلام کند تا در سراسر کشور پذیرش لغو شود یا بر عهده استانداران باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های انجام‌شده و طبق نظر شورای تأمین استان سمنان، لغو اسکان در مدرسه‌های استان به‌منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است.
دستورانی افزود: اگر پذیرش در مدرسه‌ها لغو نشود، مدرسه‌هایی که با مرکز شهر و کانون جمعیتی فاصله دارند برای اسکان تعیین خواهد شد.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول