اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

صادرات 7 هزار مترمربع فرش دستباف از سلماس

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سالانه بیش از 7 هزار مترمربع فرش دستبافت توسط قالیبافان سلماس روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

صادرات 7 هزار مترمربع فرش دستباف از سلماس

غلامرضا بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: سالانه بیش از 7 هزار مترمربع فرش دستبافت توسط یک هزار و 785 نفر قالیباف این شهرستان روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود و زمینه توسعه بیشتر کارگاه‌های قالیبافی در سلماس وجود دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: در شهرستان سلماس بیش از 4 هزار واحد صنفی دارای پروانه معتبر وجود دارد که زمینه اشتغال برای بیش از 10 هزار نفر را فراهم کرده است.

بابایی افزود: همچنین با توجه به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان امید می رود که فعالیت های صنفی و صنعتی در این منطقه با توسعه و پیشرفت چشمگیری مواجه شود.

رییس سازمان صمت آذربایجان غربی ادامه داد: در سلماس علاوه بر 110 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری فعال 88 طرح صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و 800 میلیارد ریال و پیش‌بینی ایجاد فرصت شغلی برای یک هزار و 720 نفر در حال اجرا است.

بابایی تصریح کرد: علاوه بر این، 25 واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و با حجم سرمایه‌گذاری 466 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای 440 نفر در حال اجرا است.

وی افزود: سلماس دارای 21 معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 184 میلیارد ریال، اشتغال آفرینی برای 206 نفر، ذخیره قطعی نزدیک به 10 هزار تن و استخراج سالیانه بیش از 334 هزار تن انواع مواد معدنی است که عمده ماده معدنی موجود در این شهرستان سنگ تزئینی مرمر، پوکه معدنی و گچ است.

انتهای پیام /۶۱۰۲۲/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول