اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

کاشت نهال‌های زیتون مثمر در بوستان ارمغان مهر ابرکوه، گامی در جهت توسعه

شهردار ابرکوه گفت: کاشت نهال زیتون را در دستور کار خود قرار داده و امید است با توسعه سطح زیر کشت آن در شهر ابرکوه، گامی مؤثر در جهت تولید انبوه زیتون که منجر به توسعه اقتصادی خواهد شد، برداریم.

کاشت نهال‌های زیتون مثمر در بوستان ارمغان مهر ابرکوه، گامی در جهت توسعه

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، هم‌زمان با پانزدهم اسفندماه که در تقویم ملی جمهوری اسلامی ایران به نام «روز درختکاری» نام‌گذاری شده است، به همت شهرداری ابرکوه قریب به یک‌صد اصله نهال زیتون مثمر در بوستان 10 هزار متری ارمغان مهر، با حضور مسئولین ارشد شهرستان غرس شد.

شهردار ابرکوه دراین‌باره اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های درخت زیتون که درختی همیشه‌سبز بوده و بیشتر در مناطقی که دارای اقلیم‌های خشک و نیمه‌خشک هستند قابلیت کاشت دارد، شهرداری ابرکوه در سال گذشته اقدام به احداث باغ زیتون در شهرک مهر ابرکوه کرد.

رسولی خاطرنشان کرد: در همین راستا و با توجه به اهمیت کاشت این نوع درخت، امسال نیز شهرداری ابرکوه کاشت این درخت را در دستور کار خود قرار داده و امید است با توسعه سطح زیر کشت آن در شهر ابرکوه، گامی مؤثر در جهت تولید انبوه زیتون برداشته شود.

 گفتنی است به علت کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، مراسم روز درختکاری در بوستان ارمغان مهر بدون دعوت عمومی برگزار شد.

 

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول