اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تشکیل شبکه نواب در زمان امامت حضرت جوادالائمه(ع)

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های علمی و کاربردی شمال کشور ادب و گشاده‌رویی با دوست و حتی دشمنان، آزادگی و کرامت را از مهم‌ترین خصلت‌های امام جواد(ع) برشمرد و گفت: در هیچ دورانی مانند دوران امام جواد (ع) و امام هادی (ع) شیعه دارای این گسترش نبود به‌طوری‌که به آن شبکه نواب و وکلا می‌گویند.

تشکیل شبکه نواب در زمان امامت حضرت جوادالائمه(ع)

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه ابعاد زندگی امام جواد (ع) دارای نکات بسیار زیادی است، اظهار کرد: زندگی این امام دارای ویژگی و نکات بسیار زیادی ازجمله به امامت رسیدن در هشت‌سالگی است که نشان‌دهنده جایگاه بسیار زیاد این امام رئوف در پیشگاه پروردگار است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام جواد (ع) گفت: اخلاق حسنه، علم فراوان، تقوا و پارسایی، ادب و گشاده‌رویی با دوست و حتی دشمنان، آزادگی و کرامت مهم‌ترین ویژگی‌های امام جواد(ع) است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های علمی و کاربردی شمال کشور با اذعان به اینکه امام جواد(ع) در دوران امامت خود یک پایگاه بسیار بزرگ برای شیعیان بود، تصریح کرد: امام جواد (ع) با تشکیل شبکه وسیع وکالت برای ارتباط گرفتن با شیعیان تمام جهان به وجود آورد و باعث اتحاد مسلمانان شد و این کار در دوران امام هادی (ع) به اوج خود رسید.

رنجبر دوران امامت امامان معصوم را دوران خانه‌نشینی، امامت و تربیت نیروهای مؤمن دانست و افزود: دوران امامت امامان معصوم دارای اتفاقات بسیاری بود که باعث خانه‌نشینی، امامت و تربیت نیروهای مؤمن برای ادامه اداره جهان اسلام شد لذا باید زندگی امامان را با دقت بسیار تحلیل کرد.

وی با تأکید بر توجه امام جواد (ع) به مسئله فرهنگ و امام شناسی در جهان اسلام بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات جهان اسلام و ازجمله ایران عدم آگاهی و شناخت امامان و وظایف ما نسبت به امام زمان(عج) است به همین دلیل امام جواد(ع) با آگاهی از این مسئله تأکید بسیار زیادی به امام شناسی و فرهنگ داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مردم در دنیای اسلام باید به درخواست امام زمان (عج) خود توجه کنند، گفت: اگر مردم و جوانان امام خود را نشناخته و به درخواست‌های او توجه نکنند وضعیتی مانند دوران حضرت علی (ع) در جامعه رواج پیداکرده و زمینه ظهور فراهم نمی‌شود.

رنجبر لازمه انجام امامت و هدایت‌گری امامان معصوم را داشتن تشکیلات قوی عنوان کرد و افزود: در هیچ دورانی مانند دوران امام جواد (ع) و امام هادی (ع) شیعه دارای این گسترش نبود به‌طوری‌که به آن شبکه نواب و وکلا می‌گویند.

وی با اشاره به ناشناخته بودن بسیاری از ویژگی‌های امامان معصوم تصریح کرد: هنوز در جامعه بسیاری از ویژگی‌های امامان معصوم برای مردم و جوانان مطرح نشده و در صورت انجام این کار بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های علمی و کاربردی شمال کشور با تأکید بر توجه به رعایت بهداشت و توسل به پروردگار در این شرایط جامعه بیان کرد :باید نگاه صفر و صدی در جامعه از بین رفته و مردم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و نکات بهداشتی را رعایت و‌ به دعا و توسل توجه ویژه کنند.

به گزارش فارس، امام جواد علیه السلام میوه دل ثامن الحجج علیه السلام در دهم رجب 195 ق در مدینه منوّره زاده شد و بر شاخسار امامت شکوفا گشت، پدر بزرگوار امام جواد علیه السلام ،حضرت امام رضا علیه السلام و مادرش بانوی گرامی و بافضیلتی به نام «سبیکه» است که امام رضا علیه السلام او را «خیزران» نامید؛ حضرت همواره از ایشان به نیکی یاد کرده او را با تعابیری چون بانویی پاک دامن و بانوی بافضیلت نام می‌بردند؛ از امام جواد علیه السلام گاهی با عنوان ابوجعفر هم یاد می‌کنند. «جواد» و «تقی» مهم ترین و مشهورترین القاب امام نهم است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول