اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قانونگذاران چک: تجاوز ترکیه به سوریه نقض قوانین بین المللی است

نائب رئیس پارلمان جمهوری چک حمایت ترکیه از گروه‌های تروریستی در ادلب و تجاوز این رژیم به خاک سوریه را محکوم کرد و گفت که مقاومت ملت سوریه اردوغان را ناکام گذاشت.

قانونگذاران چک: تجاوز ترکیه به  سوریه نقض قوانین بین المللی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مقامات و اعضای پارلمان جمهوری چک حملات ترکیه به خاک سوریه را محکوم کردند و آن را نقض آشکار قانون بین المللی خواندند.

«تومیو اوکامورا» نائب رئیس پارلمان جمهوری چک حملات ترکیه به خاک سوریه را نقض آشکار قانون بین المللی خواند و توضیح داد:« نظام ترکیه به لطف مقاومت ملت سوریه و پافشاری آن در دفاع از خاک خود در رسیدن به مقاصدش ناکام ماند».

اوکامورا که ریاست جنبش آزادی و دموکراسی مستقیم چک را نیز برعهده دارد، افزود: «ترکیه از گروه‌های تروریستی در ادلب حمایت می‌کند؛ کما اینکه مرزها را به روی مهاجران به سمت یونان و بلغارستان گشوده است تا تروریست‌ها و خانواده‌هایشان را قاچاق کند و بحران مهاجرت برای اتحادیه اروپا خلق کند».

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «رادوفان ویخ» عضو پارلمان جمهوری چک نیز اظهار داشت: «ترکیه با اشغال بخش‌هایی از خاک سوریه و حمایت از تروریست‌های آنجا قوانین بین المللی را نقض می‌کند.

او در پیامی که در شبکه اجتماعی فیس‌بوک منتشر کرده است، گفت: «رژیم اردوغان از توافق‌های منعقده با اتحادیه اروپا در مورد مهاجرت پیروی نمی‌کند. او کاهش سطح روابط دیپلماتیک با ترکیه و خروج سفیر چک از آنکارا را خواستار شد.

«آندرژه نیو» نویسنده اهل جمهوری چک نیز تاکید کرد:«اردوغان از طریق درخواست کمک از ناتو به دنبال کشته شدن شماری از نظامیان کشورش در اراضی کشوری دارای حاکمیت مستقل به دنبال باج‌گیری از ناتو است، زیرا این نظامیان ترکیه‌ای در واقع حاکمیت کشور همسایه خود را نقض کردند».

نیو در مقاله‌ای که توسط وب سایت «Nevidtny Pace » منتشر شده است، گفت: «دیکتاتور اردوغان در تلاش است تا هژمونی خود را با تمرین تروریسم و انجام حملات به یک کشور همسایه تقویت کند یا این ادعا  که آن کشور امنیت ترکیه را تهدید می‌کند. این توجیه "پوچ و تو خالی" است و در طول تاریخ مورد استفاده همه متجاوزان قرار گرفته است».

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول