اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

برنان در پاسخ به فارس: سازمان جهانی بهداشت هیچ توصیه‌ای برای اعمال محدودیت‌‌های پروازی از مبدا و به مقصد ایران نمی‌کند

مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری سازمان جهانی بهداشت به فارس گفت که این سازمان هیچ توصیه‌ای برای اعمال محدودیت‌های پروازی از مبدا و به مقصد ایران نمی‌کند و این هم اختصاص به ایران ندارد و مربوط به همه کشورهاست.

برنان در پاسخ به فارس: سازمان جهانی بهداشت هیچ توصیه‌ای برای اعمال محدودیت‌‌های پروازی از مبدا و به مقصد ایران نمی‌کند

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس،‌ «ریچارد برنان» مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری سازمان جهانی بهداشت در حاشیه نشست «شیوع بیماری کرونا و تشریح اقدامات پیشگیرانه و کنترلی دولت جمهوری اسلامی ایران» در محل وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اقدام برخی کشورها در لغو یک طرف پروازها پس از شیوع کرونا در ایران و مشکلاتی که پس از آن به وجود آمده، عنوان کرد: سازمان جهانی بهداشت هیچ توصیه‌ای برای اعمال محدودیت‌ها از مبدا و به مقصد ایران نمی‌کند و البته این صرفا اختصاص به ایران ندارد و توصیه ما مربوط به همه کشورهاست و ما موافق این گونه محدودیت‌ها نیستیم.

وی افزود: برخی خطوط و آژانس‌های هوایی این کار را براساس توجیهاتی که خودشان دادند اجرا کردند، ولی باید تأکید کنم براساس معاهده‌ای که وجود دارد گزارش هرگونه محدودیتی باید در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته و منطق پشت این تصمیم مورد ارزیابی قرار گیرد و بعد از تأیید بتوانیم اینگونه اقدامات را داشته باشیم. 

مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری سازمان جهانی بهداشت همچنین عنوان کرد که چالش‌هایی را در پیش روی خود برای مقابله با این ویروس داریم. 

*تیم متعهد ایران در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها

به گزارش فارس، این مقام سازمان جهانی بهداشت درباره عملکرد ایران در مقابله با این ویروس با بیان اینکه این ویروس در مدت کوتاهی در ایران شیوع یافته و ما بازدید‌هایی از بیمارستان و کلینیک‌ داشتیم، عنوان کرد: تیم متعهدی در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های درمانی حضور دارند و خدمات خوبی ارائه شده و در مقطع کنونی ۲۲ آزمایشگاه برای شناسایی این ویروس و مقابله با آن ایجاد شده و به زودی به ۴۱ آزمایشگاه افزایش پیدا می‌کند که در این مدت زمان کوتاه پیشرفت بسیار خوبی است.

وی به آگاهی بخشی و ارائه اطلاعات به جامعه ایران اشاره کرد و گفت: تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته و اطلاع رسانی به مردم افزایش یافته است.

*حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت و وزارت بهداشت

برنان همچنین افزود: حضور مقامات ارشد ایران و پشتکار آنها و از جمله رهبر معظم انقلاب ایران و همکاری و حمایتی که ایشان از دولت و وزارت بهداشت برای مقابله با این قضیه داشتند و مشارکت بخش‌های مختلف از جمله حوزه حمل و نقل، آموزش و صنایع غذایی، همه برای کمک و مقابله و پاسخگویی به این چالش‌ها مفید و موثر بوده است.

مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری سازمان جهانی بهداشت همچنین گفت: این ویروس جدیدی است و در تلاش برای فهم هر چه بهتر نوع واکنش‌های این ویروس هستیم و در تلاشیم که بتوانیم این ویروس را کنترل کنیم. در هیأت ما اعضایی از چین و آلمان حضور دارند که از نزدیک با مقامات ایران و تلاش‌های صورت گرفته آشنا شوند.

برنان همچنین اظهار داشت: بحث‌های بسیار مفید و سازنده‌ای با مقامات جمهوری اسلامی ایران داشتیم و درس‌ها و تجاربی را به اشتراک گذاشتیم که می‌تواند برای هر دو طرف مفید باشد.

وی افزود: درباره کمپین و کارزار گسترده‌ای که دولت ایران در چند روز آینده درصدد است برای مقابله با این ویروس انجام دهد مطمئنا این کارزار مبتنی بر تجارب پیشینی است که به اشتراک گذاشته شده و فرصت خوبی است که از طریق این تجارب و تعاملات بین دو طرف بتوانیم بر این ویروس غلبه کنیم.

ریچارد برنان در خصوص اقداماتی که از سوی سازمان جهانی بهداشت در پی شیوع ویروس کرونا صورت گرفته نیز عنوان کرد: سازمان جهانی بهداشت یک سازمان تخصصی است که وظیفه ما ارائه خدمات و توصیه‌های فنی از جمله به جمهوری اسلامی ایران است. ویروس جدیدی است و اطلاعات اندکی داریم و اشتراک گذاری تجارب در دیگر کشورها یکی از وظایف ماست. در این راستا چین بسیار کمک کرده و در حال استفاده از تجارب آنها و به اشتراک گذاری این تجربه‌ها هستیم.

مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: بحث شناسایی زودهنگام و ارتباط با کشورها و ارائه توصیه به دولت‌ها که چگونه بتوانند ضمن شناسایی زودهنگام این ویروس، ارتباطات با جوامع خود را ارتقا ببخشند از جمله وظایف ماست. مسئله مهم دیگر داده‌های موجود در این زمینه است که داده‌هایی که در اختیار وزارت بهداشت‌ ایران و چین قرار دارد چگونه می‌تواند برای مقابله با این ویروس استفاده شود.

وی افزود: با هواپیمایی که آمدم بالغ بر هفت تن اقلام درمانی، کیت‌های تشخیصی و ... را به همراه داشتم که از کانال سازمان جهانی بهداشت این اقلام در اختیار ایران قرار می‌گیرد. توصیه‌های راهبردی، خدمات در حوزه درمان و ارائه اینگونه اقلام برای مقابله با کرونا از جمله حوزه‌های کاری این سازمان است که در طول این مدت و در آینده در اختیار ایران قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول