اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حسین شیخ‌الاسلام، سفیر پیشین ایران در سوریه و معاون مجمع تقریب مذاهب درگذشت

حسین شیخ‌الاسلام، دیپلمات انقلابی، مشاور سابق وزیر امور خارجه و معاون بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، ساعتی پیش در بیمارستان مسیح دانشوری تهران درگذشت.

حسین شیخ‌الاسلام، سفیر پیشین ایران در سوریه و معاون مجمع تقریب مذاهب درگذشت

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس، دکتر حسین شیخ‌الاسلام، معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی که سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی، معاونت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سفیر ایران در سوریه، دبیرکلی دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و مدیرکلی امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی و همچنین سمت‌هایی چون معاون سیاسی و معاون عربی و آفریقا، معاون خاورمیانه و کشورهای مشترک‌المنافع وزیر امور خارجه در سال‌های اخیر و در دوره کوتاهی قائم مقامی وزارت خارجه را در کارنامه داشت، ساعتی پیش در ۶۷ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا، دار فانی را وداع گفت.

وی که متولد ۱۳۳۱ اصفهان بود، در زمره دانشجویان پیرو خط امام (ره) بود که لانه جاسوسی آمریکا را در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ تسخیر کردند. او همچنین از سرداران فرهنگی جبهه مقاومت به شمار می‌رفت و به دلیل تجربه‌های متعدد از حضور در سوریه، همواره به عنوان یکی از کارشناسان زبده بین‌الملل از او یاد می‌شد.

خبرگزاری فارس، درگذشت این دیپلمات انقلابی و چهره فرهنگی بین‌المللی کشورمان را تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول