اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

8 وقف جدید در رامیان و آزادشهر به ثبت رسید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های رامیان و آزادشهر گفت: در سال 1398 هشت وقف جدید توسط شهروندان حوزه رامیان و آزادشهر انجام و به ثبت رسید.

8 وقف جدید در رامیان و آزادشهر به ثبت رسید

حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی امروز در جمع خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: با توجه به مذهبی بودن مردم استان گلستان به ویژه شرق این استان وقف‌های زیادی در گذشته انجام شده و امسال هم با توجه به همه مشکلات اقتصادی هشت وقف جدید در حوزه‌های مختلف به ثبت رسیده است.
وی افزود: تلاش می‌کنیم تا با آگاهی‌بخشی به واقفان و مردم بتوانیم وقف‌هایی را در حوزه نیازهای امروزی مردم مانند معیشت به ثبت برسانیم تا از این طریق بخشی از نیازها و مشکلات مردم مرتفع شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های رامیان و آزادشهر ادامه داد: در این راستا وقف خیرات و مبرات مناسب بوده و واقف می‌تواند نیت خود را در حوزه‌های مختلف نیازهای جامعه مانند کمک به مستمندان، کمک به ایتام، کمک به زنان سرپرست خانوار و غیره عملی کند.
وی از وقف دارو و درمان در حوزه شهرستان آزادشهر و رامیان خبر داد و گفت: امسال یکی از واقفان به نیت کمک به حوزه دارو و درمان مردم که جز دغدغه‌های اصلی جامعه امروزی است وقفی را به ثبت رساند.
موسوی احیا و کشف 9 وقف در آزادشهر و رامیان را از دیگر فعالیت‌های این اداره برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال 9 وقف قدیمی در این دو شهرستان کشف و احیا شد ضمن اینکه اخیرا موقوفه بزرگی کشف شده که بعد از طی کردن مراحل اداری و قانونی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی با اشاره به هفته درختکاری اظهار کرد: با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های رامیان و آزادشهر 150 اصله نهال در 6 بقعه و امامزاده حوزه این دو شهرستان کاشته شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های رامیان و آزادشهر ادامه داد: طبق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشگیری و جلوگیری از گسترش ویروس منحوس کرونا همه «تربت خانه‌ها» و شبستان‌های  امامزادگان در این دو شهرستان بسته شده و تمامی محل‌های امامزادگان همه روزه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود، ضمن اینکه خدام و کارکنان در این امامزادگان و بقاع متبرکه ملزم به استفاده از ماسک و دستکش شدند.
وی اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با هیئت امنا مساجد و بقاع متبرکه هرگونه تجمع و اجتماع در اماکن مذهبی تا ریشه‌کن شدن این ویروس ممنوع شده است.
موسوی گفت: با عادی شدن شرایط کشور نسبت به شیوع ویروس کرونا طرح «آرامش بهاری» در هشت بقاع متبرکه و امامزادگان دو شهرستان آزادشهر و رامیان برگزار خواهد شد.
شهرستان آزادشهر و رامیان دارای 17 بقعه و امامزاده بوده و بیش از 500 موقوفه انتفاعی و منفعتی در این دو شهرستان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول