اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آغاز طرح ملی بسیج مقابله با کرونا در اصفهان

مسؤول روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان اصفهان از آغاز طرح ملی بسیج مقالبه با کرونا در اصفهان خبر داد و گفت: این طرح در قالب طرح خانه به خانه توسط نیروهای بسیجی جامعه پزشکی انجام می‌شود.

آغاز طرح ملی بسیج مقابله با کرونا در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، علی قمیان در خصوص اقدامات سپاه استان اصفهان در جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا در سطح استان اصفهان اظهار داشت: توزیع ماسک در میان راننده‌های سطح شهر، توزیع اقلام بهداشتی، ماسک و بروشور راهنما میان کودکان کار، برخورد با محتکران ماسک، دستکش و لوازم بهداشتی و ضدعفونی‌کننده از اقدامات سپاه استان اصفهان در راستای مقابله با کرونا است.

مسؤول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان  به سایر اقدامات صورت گرفته در این بخش اشاره و بیان کرد: کشف نزدیک به 500 جعبه ماسک، 40 جعبه الکل و 18 جعبه دستکش و ماسک غیربهداشتی از اقدامات سربازان گمنام امام زمان در راستای مبارزه با احتکار مواد بهداشتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: 10 هزار ماسک توسط خواهران بسیجی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) و خمینی‌شهر برای توزیع در سطح شهر تولید شده است. همچنین روزانه 100 نیروی جهادی در 2 شیفت صبح و بعدازظهر در 10 نقطه از شهر اصفهان به مدت 15 روز اقدام به ضدعفونی کردن تاکسی‌ها و وسایل نقلیه عمومی و معابر و اماکن شهری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و پشتیبانی شهرداری اصفهان می‌کنند.

قمیان به طرح ملی بسیج مقابله با کرونا اشاره و بیان کرد: این طرح در قالب طرح خانه به خانه توسط نیروهای بسیجی جامعه پزشکی انجام می‌شود که در آن نیروهای بسیجی جهت شناسایی افراد مبتلا به کرونا و گرفتن درجه حرارت بدن افراد به منازل سطح شهر مراجعه می‌کنند و در صورت مشاهده افراد مشکوک آن‌ها را به مراکز بهداشتی هدایت می‌کنند.

مسؤول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان به اقدامات مؤثر لشکر 14 امام حسین (ع) و گردان‌های امام حسین (ع) تابعه این یگان اشاره و گفت: گردان 106 امام حسین (ع) از نخستین گردان‌هایی بود که فعالیت‌های خود را در راستای مبارزه و ریشه‌کن کردن ویروس کرونا در مناطق مختلف شهر درچه اصفهان آغاز کرد که در مأموریت خود ضدعفونی امامزاده‌ها، مساجد و میادین میوه و تره‌بار شهرستان را انجام داده است تا خطر این انتشار این ویروس به حداقل برسد.

قمیان ادامه داد: گردان 102 امام حسین (ع) شهرستان هرند از دیگر گردان‌های پیشتاز در مقابله با ویروس کرون است که به گفته فرمانده این گردان در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا این گردان دوشادوش جامعه پزشکی و پرستاران اقدام به رفع آلودگی شهر هرند کرد. گلزارهای شهدا، مساجد و امام‌زاده‌ها جامعه هدف این گردان برای رفع آلودگی از ویروس کرونا است. همچنین شرکت در جلسات شهر درباره ویروس کرونا و همکاری با سایر نهادهای درگیر در خصوص پیشگیری کرونا از مهم‌ترین اولویت‌های این گردان در روزهای آینده است.

مسؤول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: گردان‌های 123 شهرستان تیران و کرون و گردان 107 لشکر 14 امام حسین (ع) از دیگر گردان‌هایی هستند که در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا به کمک مردم آمده‌اند.

وی درباره اقدامات نواحی مقاومت بسیج در سطح استان اصفهان در راستای مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: در راستای نهضت خدمت‌رسانی بسیج و جهاد همبستگی و تأمین امنیت و سلامت جامعه، جهادگران بسیجی گروه شهید سلیمانی گلپایگان با همکاری بسیج سازندگی و بسیج جامعه پزشکی اقدام به ضدعفونی بازار و معابر شهری در راستای مقابله با ویروس کرونا کردند. در این اقدام خداپسندانه، 6000 لیتر ماده ضدعفونی بر پایه کلر با سیستم‌های مه پاش فتوشیمیایی توسط بسیجیان برای گندزدایی و ضدعفونی استفاده می‌شود. هم‌اکنون این اقدام را یک تیم 15 نفره در فواصل زمانی خاص انجام می‌دهند.

قمیان درباره اقدامات بسیجیان شهرستان نایین نیز اظهار داشت: در راستای مأموریت خدمت‌رسانی به مردم، بسیجیان سازندگی نایین با همکاری شبکه بهداشت و درمان و بهداری ناحیه در قالب 7 گروه جهادی اقدام به گندزدایی و ضدعفونی مجتمع‌های مسکونی واقع در شهرک قائمیه و محله پنجاهه کردند.

وی ادامه داد: نواحی مقاومت بسیج سایر شهرستان‌های استان از قبیل دهاقان، خمینی‌شهر، برخوار، لنجان، شاهین‌شهر و غیره نیز در راستای مبارزه با ویروس کرونا فعالیت‌های چشم‌گیری را انجام داده‌اند و همچنان ادامه دارد. همچنین لازم به ذکر است 10 هزار ماسک رایگان در بین مردم شهرستان لنجان توزیع شده است.

مسؤول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان درباره فعالیت‌های دانشجویان بسیجی نیز برای مقابله با کرونا گفت: 15 گروه جهادی و 200 نفر از جهادگران بسیجی استان برای مقابله با کرونا اعلام آمادگی کردند که در صورت موافقت مسئولان استان با توجه به تخصص‌هایشان در هر عرصه لازم حضور پیدا می‌کنند. همچنین بیمارستان سیار سپاه با همکاری سپاه‌های استان اصفهان و قم به منظور همکاری در پیشگیری و درمان ویروس کرونا در مجتمع فرهنگی نور واقع در منطقه نیروگاه قم مستقر شده است.

وی ادامه داد: تجهیزات این بیمارستان کانتینری شامل ۹ دستگاه تریلر کانتینربر از اصفهان وارد قم شده و در مجتمع نور استقرار یافت. بیمارستان سیار مذکور شامل ۴۴ کانکس و دارای تجهیزاتی برای پذیرش ۱۸۰ بیمار است و با همکاری پشتیبانی نیروی زمینی سپاه پاسداران و بیمارستان شهید صدوقی اصفهان تجهیز شده و تمامی کادر آن نیز از کارکنان تخصصی سپاه هستند.

قمیان درباره فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی نیز اظهار داشت: تدارکات و نظم‌بخشی تیم‌های اضطراری، حضور فعال و مستمر اعضای بسیج جامعه پزشکی در شیفت‌های مرکز مشاوره تلفنی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، برپایی میزهای خدمت بهداشتی درمانی در مراکز مختلف استان اصفهان از جمله ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و آمادگی برای تأمین پزشکان در مراکز پزشکی، درمانی، درمانگاهی که با کمبود پزشک و پرستار مواجه می‌شوند از مهم‌ترین اقدامات سازمان بسیج پزشکی استان اصفهان در راستای مقابله به گسترش ویروس کرونا است.

مسؤول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم و حضور فعال بسیجیان و رزمندگان اصفهانی به عنوان خادمان مردم هر چه سریع‌تر این ویروس در جامعه ریشه‌کن شود.

انتهای پیام/63064/م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول