اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اقدامی خودجوش توسط 2 جوان «بندرلنگه‌ای»+عکس

دو جوان بندرلنگه‌ای در اقدامی خودجوش روزانه عابر بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز را تمیز و ضدعفونی می‌کنند.

اقدامی خودجوش توسط 2 جوان «بندرلنگه‌ای»+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، با توجه به خطر گسترش شیوع کرونا و لزوم پاک‌سازی سطوح و معابر مختلف شهری، دو جوان بندرلنگه‌ای به‌صورت خودجوش روزانه اقدام به پاک‌سازی عابر بانک‌ها و سطوح مختلف در شهر می‌کنند.

این دو جوان با خرید الکل و مواد پاک‌کننده اقدام به پاک‌سازی دستگاه‌های خودپرداز بانکی و سطوحی که هر روز در مسیر عبور و تردد مردم است، می‌کنند.

عبدالرحیم یکی از این جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار دا‌شت: در شرایط حساس کنونی و شیوع این بیماری که همگان را به نوعی درگیر کرده است بر خود وظیفه دانستیم که کار کوچکی هم ما برای پیشگیری از این بیماری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط نباید فقط منتظر اقدامات دولتی شد و این وظیفه عموم مردم است که به روند پیشگیری هم در سطح جامعه کمک کنند، افزود: روزانه چندین نوبت برای ضدعفونی این عابربانک‌ها اقدام می‌کنیم چراکه روزانه تعداد زیادی با این عابربانک‌ها سر و کار دارند.

بندرلنگه این روزها شاهد حرکات خودجوش و آتش به اختیار جوانان غیرتمند خود برای پیشگیری از ویروس کرونا از تولید محلول ضدعفونی‌کننده گرفته تا ماسک و دیگر اقدامات جهادی است. به واقع اینها جوانانی بر خواسته از انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب و ادامه‌دهنده راه شهدا برای مقابله در هر بحران و وقت خطر هستند.

به گزارش فارس، دستگاه‌های خودپرداز یا عابربانک‌ها، دستگاه‌های پول‌شمار، دستگاه‌های نوبت‌دهی خودکار و رد و بدل شدن اسکناس و اسناد مالی می‌تواند عامل انتقال ویروس کرونا  باشد. در صورت لمس هرکدام از موارد بالا نکات بهداشتی را به‌صورت جدی رعایت کنید.

1) پیش از مراجعه به بانک‌ها و یا استفاده از دستگاه‌های خودپرداز از تمیز بودن دست‌های خود مطمئن شوید.

2) در صورت وجود صف فاصله یک متری را با دیگران رعایت کنید.

3) سعی کنید هنگام کار با این دستگاه‌ها از دستکش‌های یک بار مصرف یا در نهایت دستمال کاغذی استفاده کنید.

4) در طول انجام عملیات بانکی هرگز دست خود را به بینی، چشم‌ها و دهان نزنید.

5) پس از اتمام عملیات بانکی چنانچه از دستمال کاغذی یا دستکش یک‌بار مصرف استفاده کرده‌اید، آن را در محیط رها نکنید و در سطل زباله درب‌دار بی‌اندازید.

6) هنگامی که از بانک خارج شدید و یا عملیات انتقال وجه شما به پایان رسید دستان خود را با آب و صابون بشویید و یا از محلول‌های ضدعفونی‌کننده استفاده کنید.

7) از پول نقد استفاده نکنید و عملیات پرداخت و انتقال وجه را به‌صورت اینترنتی انجام دهید.

انتهای پیام/۸۸۰۲۸/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول