اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

صالحی درگذشت حسین شیخ الاسلام را تسلیت گفت

رئیس سازمان انرژی اتمی در پیامی درگذشت حسین شیخ الاسلام را تسلیت گفت.

صالحی درگذشت حسین شیخ الاسلام را تسلیت گفت

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز (جمعه) در پیامی درگذشت «حسین شیخ الاسلام» معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و سفیر پیشین ایران در سوریه را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:
 
«اِنّا لِلّهِ وَ اِنّا إِلَیهِ راجِعون» 
 
با نهایت تأسف و تألم خبر جانکاه درگذشت دوست و برادر عزیزم جناب آقای حسین شیخ‌الاسلام، از پیشکسوتان حوزه سیاست خارجه و دیپلمات حاذق و ارزنده کشور را دریافت کردم.
ایشان در طول فعالیت‌های خالصانه و صادقانه خود در عرصه بین‌الملل و سیاست خارجه، با خدماتی انقلابی، دلسوزانه و مجاهدتی کم‌نظیر در برپایی جریان محور مقاومت نقشی موثر و بی بدیل در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایفا کرد که خدمات این خدمتگزار با ایمان در اقلیم سیاست، با یادی نیک در اذهان مردم شریف ایران اسلامی باقی خواهد ماند.
بدون تردید خدمات و فعالیت‌های ثمین آن عزیز بزرگوار در خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی، اندوخته‌ای ارزشمند در سرای ابدیست و بر کارنامه نورانی و حسنات آن مرحوم در دیوان عدل الهی خواهد افزود.
اینجانب این ضایعه دردناک را خدمت خانواده مکرم شیخ‌الاسلام علی‌الخصوص همسر و فرزندان آن مرحوم و کلیه همکاران محترم و سابق ایشان در دستگاه دیپلماسی کشور تسلیت عرض کرده و از درگاه احدیت متعال برای آن عزیز سفر کرده به سرای باقی، علو درجات و همنشینی با ابرار و نیکان مسئلت می‌کنم.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز در پیام‌هایی جداگانه درگذشت شیخ الاسلام را تسلیت گفتند.

کمالوندی در این پیام می نویسد: این رادمرد انقلابی مظهر تدین و ولایت‌پذیری و سخت کوشی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و تا واپسین روزهای حیات پر برکت خود خدمات شایسته‌ای به کشور و جریان مقاومت چه در لبنان و چه سوریه عرضه کرده است.

به گزارش فارس، حسین شیخ الاسلام پنجشنبه شب بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول