اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ارتباط ناسا با وییجر 2 تا یک سال قطع می شود

ناسا بعد از رفع مشکلات فنی در زمینه ارتباط با فضاپیمای وییجر 2 قصد دارد آنتن رادیویی ارتباط با آن را هم به روز کند و لذا ارتباط با وییجر 2 تا حدود یک سال ناممکن می شود.

ارتباط ناسا با وییجر 2 تا یک سال قطع می شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، ناسا از یک آنتن رادیویی برای تبادل داده با وییجر ۲ استفاده می کند که به روزرسانی این آنتن باعث خواهد شد تا برای حدود یک سال نتوان با فضاپیمای یادشده ارتباط برقرار کرد. وییجر ۲ از بیش از چهار دهه قبل به فضا پرتاب شده و تاکنون اطلاعات ارزشمندی را برای ناسا از سیارات منظومه شمسی جمع آوری و برای محققان ارسال کرده است. وییجر ۲ مدت کوتاهی است که از منظومه شمسی خارج شده و برای تضمین انتقال داده های آن به روز کردن آنتن زمینی دریافت اطلاعات از این فضاپیما ضروری است.

 

در حال حاضر تجهیزاتی در آمریکا، اسپانیا و استرالیا به منظور دریافت اطلاعات وییجر ۲ کار گذاشته شده است، اما با توجه به زاویه این فضاپیما با زمین در حال حاضر تنها استرالیا قادر به دریافت اطلاعات و ارسال فرامین است و دیش و آنتن این مرکز نیازمند به روزرسانی است. دیش و این آنتن در نزدیکی کانبرا پایتخت استرالیا قرار دارد. طول این آنتن ۷۰ متر است و از ۵۰ سال پیش در حال استفاده است. انتظار می رود به روزرسانی این آنتن تا ژانویه سال ۲۰۲۱ کامل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول