اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لوفت‌هانزا ۵۰ درصد از پروازهایش را به دلیل کرونا لغو می‌کند

لوفت‌هانزا، شرکت هواپیمایی حامل پرچم آلمان گفته ۵۰ درصد از پروازهایش را به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا کاهش می‌دهد.

لوفت‌هانزا ۵۰ درصد از پروازهایش را به دلیل کرونا لغو می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت هواپیمایی حامل پرچم آلمان گفته در هفته‌های آتی ۵۰ درصد از پروازهایش را به دلیل نگرانی از شیوع ویروس «کرونا» کاهش می‌دهد. 

شرکت «لوفت‌هانزا» اعلام کرده هیئت مدیره این شرکت تصمیم گرفته با توجه به «افت شدید رزرو هواپیما و لغو مکرر پروازها» ظرفیت عملکردی خودش را به نصف کاهش دهد. 

این تصمیم یک روز بعد از آن اعلام شد که لوفت‌هانزا اعلام کرد ۷۱۰۰ پرواز خود به کشورهای اروپایی را برای ماه مارس لغو کرده است. 

شرکت لوفت‌هانزا گفته هدف از این تصمیم کاستن از تبعات اقتصادی کاهش در تقاضاها برای پرواز بوده است. 

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که باعث ایجاد بیماری‌هایی در پستانداران و پرندگان می‌شود.

 این بیماری در انسان، باعث ایجاد عفونت‌های تنفسی می‌شود که عموماً خفیف هستند. اشکال نادرتر ابتلا به این ویروس باعث ایجاد بیماری‌هایی نظیر «نشانگان تنفسی حاد» (سارس)، «نشانگان تنفسی خاورمیانه» (مرس) و «کووید-۱۹» می‌شوند که می‌توانند مرگبار باشند.»

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داده بود شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در سرتاسر جهان از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کرده است.  از این تعداد تا کنون ۳ هزار و ۳۸۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بیشترین آمار ابتلا به کرونا در جهان در چین ثبت شده و تا کنون آزمایش ابتلای ۸۰ هزار و ۷۱۰ نفر به این ویروس مثبت شده است.  

مقامات درمانی ایران اعلام کرده‌اند که تا کنون ۴۷۴۷ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده که از این تعداد ۱۲۴ نفر جان خود را از دست داده و ۹۱۳ نفر نیز بهبودی خود را به دست آورده‌اند.

در کره جنوبی نیز تا کنون ابتلای ۶ هزار و ۵۹۳ نفر به ویروس کرونا ثبت شده و از این تعداد ۴۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۱۰۸ نفر از این تعداد نیز بهبود یافته‌اند.

در ژاپن نیز ۱۰۴۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۶۹۶ نفر آنها مربوط به کشتی تفریحی «دیاموند پرینسس» است که در نزدیکی توکیو در قرنطینه قرار دارد.

تا کنون در ۸۸ کشور جهان ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و کشورهای مختلف تدابیر متفاوتی را برای مقابله با انتشار این ویروس اتخاذ کرده‌اند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول