اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ابتلای ۱۸ نفر در خراسان‌جنوبی به کرونا/ متوفیان کرونا چگونه دفن می‌شوند؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از تعداد 112 نمونه ارسالی، 94 نمونه منفی و 18 مورد مثبت اعلام شد که از نمونه‌های مثبت هم یک فوتی داشته‌ایم.

ابتلای ۱۸ نفر در خراسان‌جنوبی به کرونا/ متوفیان کرونا چگونه دفن می‌شوند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی امشب در تشریح آخرین بیماران کرونا ویروس در استان خراسان‌جنوبی با اشاره به خبر اعلام شده مبنی بر تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی خراسان‌‌جنوبی در ۱۷ اسفندماه، اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های میدانی انجام شده در سطح کشور و استان خراسان‌جنوبی نه تنها میزان ترددها کاهش نیافته بلکه افزایش داشته لذا در همین راستا تعطیلی روز شنبه ۱۷ اسفندماه لغو گردید.

وی با بیان اینکه به‌دنبال این اتفاق( افزایش حجم ترددها) احتمال انتقال و سرایت آلودگی بیشتر می‌شود، بیان داشت: از فرداد ساعات کاری کلیه ادارت استان به روال عادی برمی‌گردد و امکان استفاده از مرخصی استحقاقی با توجه به شرایط هر دستگاه و سازمان و با توجه به نظر مدیر مربوطه خواهد بود.

ابتلای 18 نفر به کرونا در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به ارسال 112 نمونه مشکوک به کرونا، اعلام کرد: از این تعداد نمونه، 94 نمونه منفی و 18 مورد مثبت  اعلام شد که از نمونه‌های مثبت هم یک فوتی داشته‌ایم.

دهقانی با اعلام اینکه از مجموع نمونه‌های مثبت به کرونا 10 مورد در بیرجند، چهار مورد در قاین، دو مورد در فردوس و دو مورد در زیرکوه بودند، تبیین کرد: خوشبختانه تاکنون انتقال درون استانی نداشته‌ایم و همه افراد مبتلا به کرونا ویروس از سایر استان‌ها به این استان وارد شده است.

وی در خصوص شایعات پخش شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا، مطرح کرد: طی روزهای گذشته شش مورد فوتی داشتیم که در فضای مجازی اعلام شده بود که این افراد بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.

شایعات فضای مجازی و پاسخ «دهقانی»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه از این شش نفر سه نفر مربوط به بیرجند، یک نفر بشرویه، یک نفر قاین و یک نفر فردوس بودند، تبیین کرد: نمونه‌های این افراد جهت آزمایش به تهران ارسال شده و جواب نمونه‌های هر شش نفر منفی بوده لذا این افراد به‌دلیل بیماری کرونا فوت نکرده‌اند و علت فوتشان دلایل دیگر بوده است.

دهقانی از انجام آزمایش‌های کرونا در بیرجند خبر داد و گفت: از روز گذشته آزمایشات را خودمان انجام می‌دهیم به‌طوری که روز گذشته 18 نمونه و امروز هم 26 مورد در آزمایشگاه تست و به‌محض جواب‌دهی اطلاعات داخل سامانه مربوطه ثبت و بعد از اینکه انستیتو پاستور تأیید کرد ثبت و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش نمونه‌ها تا ساعت 10 صبح انجام و سپس نمونه‌ها جهت آزمایش به آزمایشگاه ویروس‌شناسی کرونا ارسال و متخصصین مربوطه به آزمایش نمونه‌ها طی سه مرحله می‌پردازند و جواب آزمایش حوالی ساعت شش یا هفت عصر اعلام می‌شود.

متوفیان کرونا چگونه دفن می‌شوند؟/ از مسافرت غیرضرور خودداری کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین در خصوص نگرانی‌های موجود در زمینه متوفیان کرونا ویروس، اعلام کرد: احترام فرد متوفی حتما باید رعایت شود لذا غسل و کفن این افراد با احتیاط لازم انجام می‌شود و فقط در این مراحل از محلول‌های ضدعفونی ویژه استفاده و داخل کاور مخصوص گذاشته می‌شوند و عمر قبر نیز باید دو متر باشد و در قبرستان‌های عادی هم به‌راحتی دفن می‌شوند.

دهقانی از مردم استان خواست از تردد و مسافرت‌های غیرضرور (روستا و شهر) پرهیز کنند زیرا این مسافرت‌ها حتی دورن استانی هم باعث انتقال و سرایت عفونت می‌شود و افزود: همچنین از مردم استان می‌خواهیم فرزندان خود را از دعا فراموش نکنند تا با نظر ائمه اطهار(علیهم‌السلام) هر چه زودتر از شر این ویروس منحوس نجات یابیم.

انتهای پیام/69039/ح/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول