اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

راهیان نور متفاوت خادمان شهدای اصفهان در مرکز شهر و برای مردم+فیلم

خادمین شهدای شهرستان اصفهان در اقدامی خودجوش در میدان‌های مهم شهر برای ضدعفونی تاکسی‌ها و ماشین‌های شخصی دست‌به‌کار شده‌اند

راهیان نور متفاوت خادمان شهدای اصفهان در مرکز شهر و برای مردم+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هرساله هزاران نفر بالای ۱۶ سال با ثبت‌نام در پایگاه اینترنتی «کوله‌بار» برای حضور در یادمان‌های دفاع مقدس به‌عنوان خادم اعلام آمادگی می‌کنند. خادمانی که روزی زائر بودند و در حال و هوای شهدا آرزوی خادم بودن دارند.

خادمان شهدا، نیروهای داوطلبانه و عاشقی هستند که همه‌ساله داوطلبانه در مناطق عملیاتی دفاع مقدس به خدمات‌رسانی به زائران راهیان نور در یادمان‌های دفاع مقدس مشغول هستند و این کار را به نیت شهدا انجام می‌دهند اما در زمان بحران‌ها در کشور هم شاهد حضور این نیروهای مردمی و انقلابی در کمک به مردم خواهیم بود.

در حالی‌ که در اثر شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، اردو‌های راهیان نور لغو شده است سردار کارگر رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی مجموعه دست‌اندرکاران یک‌صد هزارنفری راهیان نور (خادمین، راویان و مبلغین) برای خدمت در جبهه مبارزه با شیوع ویروس کرونا و همچنین در اختیار گذاردن کلیه اماکن اردوگاهی و خوابگاهی راهیان نور به ظرفیت یکصدهزار نفر را اعلام کرده است.

 

در استان اصفهان نیز خادمین شهدا در راستای مقابله با کرونا دست‌ به‌ کار شده‌اند و در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند. خادمین شهدای شهرستان اصفهان در اقدامی خودجوش در میدان‌های مهم شهر برای ضدعفونی تاکسی‌ها و ماشین‌های شخصی دست‌به‌کار شده‌اند.

این لباس خاکی‌ها در بعضی از شهرستان‌های استان هم  در قالب گروه جهادی اقلام بهداشتی را در نقاط محروم رایگان توزیع کردند.

امروز آن‌ها روایت عاشقی خود را برای ما این‌گونه شرح می‌دهند که سبک زندگی شهدا برترین الگوی سبک زندگی بوده و اگر زندگی‌مان حال و هوای شهدایی داشته باشد همچنان در این دنیای مادی برای زیستن، برای حیات، برای پیشرفت و سعادت حرف خواهیم داشت.

یکی از همین لباس خاکی‌ها که در این حرکت حضور دارد، می‌گوید: پس‌ از اینکه با شهدا و سیره‌ زندگی‌شان آشنا شدم و برای دفعات  به راهیان نور آمدم که حضور شهیدان را بیشتر از پیش احساس کردم و در واقع خدمت برای مردم آن‌هم در لباس خادمی شهدا هجرتی از نفس به خود واقعی‌ و تمرینی برای پا گذاشتن بر روی نفس است.

وی مهم‌ترین اثر خادمی شهدا را عبور از سیم‌خاردار نفس دانست و گفت: خیلی از اموری که قبل از حضور در فضای خادمی تصور انجامش را نداشتیم‌‌‌‌‌‌، باجان و دل انجام می‌دادم  که این خود از مصادیق خودسازی و تمرین صبر و استقامت بوده و امسال با توجه به لغو این مراسم معنوی خادمی  معنای دیگری به خود گرفته است.

این خادم شهدا ادامه داد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پایان حضور در این میدان پیروزی است و شعار راهیان نور امسال نیز همین بوده؛ قطعاً اینجا حضور داریم که به همگان بگوییم هم چون زمان جنگ تحمیلی قادر خواهیم بود از پس میدان‌های سخت موفق حاضرشده و از این امتحان هم سربلند بیرون آییم.

باید گفت اینجا هم شهدا هستند که به ما کُد داده و آنجایی که باید ببرند، می‌برند، بدون صداست و به دلت می‌اندازند که بروی. آن‌وقت متوجه خواهی شد کار مهمی را برای من کنار گذاشته‌اند. آن‌ها به ما می‌گویند کجا بروید، کارها را ما پیش نمی‌بریم فقط شهدا پیش می‌برند.

درواقع خادمی شهدا این تعریف رایج به معنای خدمات‌دهی و کار کردن نیست، بلکه با قرار گرفتن در این جایگاه اهداف تربیتی دنبال می‌شود.

مسعود رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این رابطه گفت: در سال‌های گذشته خادمین شهدا در این ایام خادمین  مشغول فعالیت در یادمان‌های عملیاتی  بودند که امسال به دلیل بروز ویروس کرونا این توفیق حاصل نشده که در مناطق دفاع مقدس  باشند اما با همکاری بسیج سازندگی و دانشگاه علوم پزشکی آمده‌اند که  برای کمک به مردم در شهرها باشند.

مسؤول کمیته خادمان شهدای اصفهان افزود: خادمین شهدا استان به‌صورت خودجوش در قالب اردو‌های جهادی در راستای مقابله با ویروس کرونا به میدان آمده‌اند و در راستای توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کردن شهر پیشگام شده اندکه  در همین راستا میدان آزادی، میدان بزرگمهر، میدان قدس، میدان شهدا و میدان شهر خوراسگان تاکنون فعال‌ شده‌اند.

وی ادامه داد: درخواست بی‌شماری وجود دارد چه از طریق فضای مجازی و یا حقیقی که دیگر افراد به این کار خداپسندانه بپیوند و بتوانند به مردم خدمت کنند که این نشان از عظمت و بزرگی روح بلند آنان داشته  که  عشق و علاقه آنان بسیار مشهود خواهد بود.

رحیمی بیان کرد: زمانی که اعلام شد راهیان نور لغو شده، خیلی از دوستان خادم  حال مساعدی نداشتند که فیض بزرگی را از دست‌ داده‌اند اما پس از آن اعلام آمادگی کردند و حتی از بچه‌های اطراف شهرستان آمدند که به این موضوع کمک کنند و اگر  وسایل فراهم شود بتوانند این طرح را در دیگر شهرستان‌ها نیز پیگیری کنند.

وی عنوان کرد: امیدوار خواهیم بود این پویش گسترده شده و دیگر افراد که تمایل داشته و اعلام آمادگی کردند در این حرکت معنوی سهیم شده و بتوان خادمی شهدا را به معنای دیگری این  بار در میان مردم معنا کرد.

 

 

آری امسال بسیاری برای طعم خادمی این‌چنین  چشیدنی، سخت در تلاش هستند، خسته هم شده‌اند اما این افراد همه باهم اتفاق‌نظر دارند که به خواست شهدا اینجایند. همه این خادمین با همه تفاوت‌هایشان تقریباً یک‌شکل شده‌اند، حتی یک خواسته مشترک از شهیدان دارند و آن رسیدن به شهادت است که به بیان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باید برای رسیدن به فیض شهادت ابتدا مثل شهید زندگی کرد که یک نمونه بزرگ آن خدمت به مردم است... .

انتهای پیام/۶۳۰۹۷/ص۳۰/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول