اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاهی‌ها کرونا را جدی نگرفته‌اند/ بی‌خیالی، شرایط را بحرانی خواهد کرد

مسؤول ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در کرمانشاه گفت: مردم ما مسئله ویروس کرونا برایشان آن‌طور که باید جدی گرفته نشده و ترددهای سطح شهر، مطابق روال عادی انجام می‌شود.

کرمانشاهی‌ها کرونا را جدی نگرفته‌اند/ بی‌خیالی، شرایط را بحرانی خواهد کرد

پوریا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: با شیوع کرونا در کشور، هرکسی برای مقابله با آن احساس مسؤولیت می‌کند، بدین منظور جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ستاد دانشجویی مقابله با کرونا را تشکیل داده و در این راستا نیز فعالیت‌هایی داریم.

وی ادامه داد: کشور چندی است با مسئله اپیدمی کرونا درگیر است؛ انتظار می‌رفت رسانه ملی رویکرد بهتری، در پیش گیرد و مدام سعی در کوچک نشان دادن این مسئله نداشته باشد، اما به هر حال مشاهده‌های میدانی حاکی از این است که مردم ما مسئله برایشان آن‌طور که باید جدی گرفته نشده و ترددهای سطح شهر کرمانشاه، مطابق روال عادی انجام می‌شود.

مسؤول ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در کرمانشاه، ترددهای سطح شهر را مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل در کمک به گسترش هرچه بیشتر این ویروس دانست و گفت: قصد نداریم موجبات ترس هموطنان عزیز را فراهم کنیم، اما از نظر ما، این بی‌خیالی و کوچک شمردن مسئله بسیار خطرناک بوده و اگر در به همین پاشنه بچرخد، می‌تواند شرایط بحرانی پدید آورد.

وی تصریح کرد: از این رو، در وهله اول تقاضامندیم مسؤولان با استفاده درست از ظرفیت رسانه ملی مردم را متقاعد به ماندن در منازل کنند و مسلما این امر تنها با درست و واقعی نشان دادن قدرت این ویروس امکان‌پذیر خواهد بود.

منصوری گفت: اعضای ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در خانواده علوم پزشکی کرمانشاه از شهروندان تقاضا دارند تا جای ممکن در منازل بمانند و مسئله را جدی بگیرند، زیرا هر عقل سالمی می‌پذیرد که چند روز اختلال در روند عادی زندگی بهتر از مبتلا شدن به ویروسی هست که درمانی برایش وجود ندارد.

وی افزود: به عنوان بخشی از کادر درمانی، از همه مردم می‌خواهیم تا حد ممکن به مراکز بیمارستانی مراجعه نکنند و در صورت داشتن علائم، پیش از مراجعه، با سامانه ارتباطی معاونت بهداشتی با شماره 2525 تماس بگیرند و راهنمایی لازم را دریافت کنند.

منصوری ادامه داد: سالمندان بیش از بقیه افراد در خطر فوت ناشی از این ویروس هستند؛ پس تا جای ممکن این سرمایه‌های گران‌بها را یاری کنید و به توصیه‌های بهداشتی به‌خصوص شستن مکرر دست‌ها و ضدعفونی سطوح اهمیت ویژه ای بدهید.

مسؤول ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در کرمانشاه تصریح کرد: در مورد تهیه مایحتاج روزانه به‌خصوص نان، موارد بهداشتی را رعایت کنید و با حرارت دادن نان قبل از مصرف، از آلوده نبودن آن مطمئن شوید و با توجه به قرار داشتن در روزهای پایانی سال، از برگزاری تجمعات آئینی و حضور در تجمعات مختلف حتما پرهیز کنید.

وی ضمن تشکر از آن دسته شهروندانی که به جهت حفظ سلامتی خود و دیگران ماندن در منزل را انتخاب کرده‌اند، گفت: اطمینان خاطر می‌دهیم که سربازان سفیدپوش این مرز و بوم با تمام ظرفیت علمی و فیزیکی خود، تا ریشه‌کنی کامل این ویروس در میدان خواهند ماند و قطعا با کمک پروردگار به زودی بر این مشکل فائق خواهیم آمد.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول