اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت الله علم الهدی: عمل به دستورالعمل پزشکان تکلیف شرعی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه تکلیف شرعی داریم به دستورالعمل پزشکان و متخصصان عمل کنیم، گفت: بخشی از این دستورالعمل مربوط به مساجد است.

آیت الله علم الهدی: عمل به دستورالعمل پزشکان تکلیف شرعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، نشست ویدئو کنفرانسی مشترک نماینده ولی‌فقیه و استاندار خراسان‌ رضوی با ائمه جمعه و جماعات استان در محل استانداری برگزار شد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در این نشست اظهار کرد: تکلیف شرعی داریم به دستورالعمل پزشکان و متخصصان عمل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه بخشی از این دستورالعمل مربوط به مساجد است، گفت: فرمانداری‌ها، سپاه، بسیج، ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد باید زمینه اجرای آن را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری اعلام فرمودند: هرکسی که در زمینه مقابله با ویروس کرونا به مردم کمک کند حسنه است و هرکس در شیوع این بیماری و گرفتاری افراد کمک کند، دچار سیئه، گناه و گرفتار معصیت شده است.

آیت الله علم الهدی افزود: این روزها تمام جهان درگیر این ویروس شده است، اما مزیت ملت ما توسل به اهل بیت علیهم السلام در مواجه با این ویروس است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: به همه عزیزان و خدمتگزاران جامعه پزشکی، جامعه بسیجی، خیرین و نیروهای انقلابی عرض خداقوت دارم و این بشارت را می‌دهم که این کار شما باارزش‌ترین کار در درگاه خداست.

وی با بیان اینکه ماه رجب برای عبادت است و شما پرستاران و خدمتگزاران بالاترین عبادت را انجام می‌دهید، گفت: فراگیری این بیماری مسئله جدی این روزهای کشور است.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: در شرایط حاکم وظیفه ما این است که با زنده نگه‌داشتن شعائر اهل بیت علیهم السلام، امید را در دل مردم زیاد کنیم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه جامعه پزشکی اظهار داشتند که منشأ این ویروس در اجتماعات است، ادامه داد: وظیفه شرعی ما این است که از اجتماعات جلوگیری کنیم و بهداشت را رعایت کنیم. 

وی بیان کرد: مراسم دعای کمیل و دعای توسل در حال حاضر نباید در مساجد برگزار شود تا از اجتماع جلوگیری شود.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه نیروهای بسیجی و سپاه در تلاش هستند تا با تمام توان مساجد را برای خواندن نماز جماعت ضدعفونی کنند، اظهار کرد: صف‌های نماز جماعت باید به‌گونه‌ای باشد که بین هر فرد ۹۰ سانتی‌متر و بین صف‌های نماز ۱.۵ سانتی‌متر فاصله باشد، اگر مسجدی این تکلیف شرعی را انجام ندهد از نظر ما مجرم است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه توسل و ذکر اهل بیت علیهم السلام برکت زندگی ماست، اظهار کرد: در ماه رجب و ماه شعبان که ماه شادی اهل بیت علیهم السلام است، می‌توانیم با برگزاری مراسم در میدان‌های بزرگ شهر، امید دل مردم را زیاد کنیم و ان‌شاءالله با عنایات خاص اهل بیت، این بیماری از تمام دنیا ریشه کن شود.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول