اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آژیر قرمز دقیقا برای کدام قسمت مشهد به صدا درآمده است؟

گاهی حرفی می‌زنیم که تیترخور خوبی دارد، اما پشتوانه معنایی دقیقی ندارد؛ مصداقش هم تیتر «آژیر قرمز در مشهد»

آژیر قرمز دقیقا برای کدام قسمت مشهد به صدا درآمده است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اعظم ذوالفقاری منظری، فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت:

عبارت «آژیر قرمز در مشهد» را امروز در گوگل جستجو کردم؛ دلیلی داشت. گوگل اول رادیو زمانه را نشانم داد، بعد فرارو، ایلنا، همشهری آنلاین، ایسنا، نواندیش، صبح امروز، یک سایتی که نمی‌شناسم به اسم تیک و آخرین گزینه این صفحه هم شهرآرا بود که احتمالا منبع اصلی خبر است. تیتر شهرآرا هم این است: «آژیر قرمز در مشهد به صدا درآمده است».

چرا می‌گویم احتمالا شهرآرا منبع اصلی خبر است؟ چون محمدرضا کلایی، شهردار مشهد که گوینده جمله فوق است، آن را در برنامه اشاره در شبکه استانی خراسان رضوی مطرح کرده است؛ این برنامه عموما از سوی رسانه‌های محلی مشهدی دنبال می‌شود و با توجه به اینکه روزنامه شهرآرا، رسانه شهرداری مشهد است، قاعدتا و براساس اصول حرفه‌ای روزنامه نگاری، سردبیر این روزنامه یکی از خبرنگاران همکارش را مأمور کرده که با دقت تمام سخنان کلایی را بنویسد.

تیتر «آژیر قرمز در مشهد» در روزهایی که همه کشور درگیر کرونا هستند، مسلما می‌گیرد. حرف قشنگی است و نشانه دل نگرانی کلیددار دومین کلانشهر کشور نسبت به هم شهری‌هایش است. کرونا واقعا نگران کننده است و باید مراقب باشیم. صادقانه بخواهم بگویم، شاید همه مان از کرونا نمیریم، اما ممکن است برای عزیزانمان مشکلی پیش بیاید، یا حتی همین هزینه‌های درمان و تست و قرنطینه، بخش مهمی از بودجه کشور را می‌خورد. این‌ها مسائل مهمی است و باعث نگرانی می‌شود.

اما راستش را بخواهید، اینطور به نظر می‌رسد که مجموعه شهرداری آنقدرها هم به خطرناک بودن کرونا باور ندارند. این قابل پذیرش است که شهرداری برای کنترل شهر و تلاش برای حفظ شهر از شر کرونا، دغدغه داشته باشد. اما می‌گویم، به نظر می‌رسد درصدی از این دل نگرانی شهردار، یا بهتر بگویم شهرداری مشهد، همان نمایش رسانه‌ای باشد که این سال‌ها، از سوی مدیران روابط عمومی شهرداری مشهد  بیش از گذشته دیده می‌شود.

بهانه این یادداشت تصاویری است که اخیرا در کانال‌های مشهدی دیدم که ناقض دل نگران بودن شهرداری مشهد است! کارگرانی که در بلوارهای شهری مشهد مشغول کار هستند و بلوکه‌های سیمانی کنار آیلندها را رنگ می‌زنند، بدون  تجهیزات بهداشتی لازم برای کار در فضای باز!

شهرداری مشهد شاید بد نباشد در این مقطع به این سوال پاسخ دهد که چگونه است شهردار برای حفظ مردم شهر از کرونا دغدغه دارد، اما شرکت‌های پیمانکارش را ملزم به رعایت اصول بهداشتی برای کارگران نمی‌کند؟ آژیر قرمز دقیقا برای کدام قسمت مشهد به صدا درآمده است؟

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول