اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تماس‌ با اورژانس تویسرکان ۴ برابر شده است/ فعالیت دو اکیپ تست کرونا در ورودی‌ شهر

مدیر پیش بیمارستانی اورژانس تویسرکان با بیان اینکه تقریبا تماس‌ها با اورژانس از زمان اعلام این بیماری چهار برابر شده است، از استقرار دو اکیپ ویژه بررسی وضعیت سلامت مسافران در ورودی‌های شهرستان خبر داد.

تماس‌ با اورژانس تویسرکان ۴ برابر شده است/ فعالیت دو اکیپ تست کرونا در ورودی‌ شهر

فرشاد عبدالملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه با مطرح شدن بحث ویروس کرونا سازمان اورژانس پیش‌بیمارستانی تدابیر ویژه‌ای اندیشید که در همین راستا ما هم ورود کردیم اظهار کرد: این اورژانس با هماهنگی راهداری و حمل و نقل تست مسافران را در سه ساعت اعلام شده در ورودی تویسرکان ضمن معاینه سرپایی اولیه، با ارائه آموزش‌های لازم در خصوص بیماری کرونا و توزیع پمفلت انجام داد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت سلامت ۴۰ مسافر مشهد به تویسرکان افزود: تنها هفت نفر از مسافران این اتوبوس مشکوک بودند که در منزل قرنطینه و تحت نظر قرار گرفتند پس از مدت پایان دوره همه این افراد سلامت بودند.

مدیر پیش‌بیمارستانی اورژانسی تویسرکان با اشاره به استقرار کانکس سلامت در سطح شهر گفت: یک دستگاه آمبولانس با همکاری مرکز بهداشت و درمان در میدان امام(ره) برای پاسخگویی به سوالات عموم مردم و ارائه آموزش‌های لازم درباره کرونا ویروس با هدف کاهش نگرانی و اضطراب و ایجاد احساس آرامش در بین جامعه فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه تقریبا تماس‌ها با اورژانس پیش‌بیمارستانی از زمان اعلام این بیماری چهار برابر شده است بیان کرد: کرونا در این برهه از زمان بیشترین تماس‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی را به خود اختصاص داده، البته اکثریت سوالات مردم نشأت گرفته از ترس و نگرانی از این بیماری است به نحوی که حتی نیمه‌های شب در محل حاضر شده پس از بررسی هیچ مشکلی نبوده مگر ترس و وحشت.

عبدالملکی از دیگر اقدامات اورژانس پیش‌بیمارستانی ارائه آموزش و توزیع پمفلت‌ در برخی از ادارات پرتردد نظیر شهرداری، کمیته امداد، بنیاد شهید و... علائم بیماری، راهکارها و موارد پیشگیری‌‌کننده عنوان کرد و گفت: بین عموم مردم به ویژه پایانه‌های مسافربری بروشورهای آموزشی توزیع کردیم.

وی از مردم خواست با رعایت بهداشت اولیه و ماندن در خانه در جلوگیری از شیوع این ویروس کمک کنند، به فعالیت چهار خط ۱۱۵ در اورژانس پیش‌بیمارستانی تویسرکان اشاره کرد و یادآور شد: یک خط ۱۱۵ به صورت ۲۴ ساعته مشاوره مستقیم در خصوص کرونا ویروس به مردم را انجام می‌دهد در صورت نیاز همکاران در هر زمان از شبانه‌روز به منزل فرد مورد نظر برای معاینه مراجعه و خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی تویسرکان از استقرار دو اکیپ ویژه بررسی وضعیت سلامت مسافران با توجه به ویروس کرونا از ساعت 8:30 صبح تا ساعت 20 در ورودی‌ تویسرکان به کنگاور و تویسرکان به جوکار خبر داد و گفت: تست مسافران با توجه به بیماری کرونا در دو محور با هدف جلوگیری از شیوع این ویروس از روز گذشته آغاز شده است.

وی در بخش دیگر از سخنانش از کاهش چشمگیر حوادث ترافیکی «تصادفات» در سه ماهه سوم سال جاری در شهرستان خبر داد و با اشاره به لغو برنامه‌های چهارشنبه‌ آخر سال ادامه داد: برنامه‌‌های خاصی برای چهارشنبه آخر سال از ۱۵ اسفندماه برنامه‌ریزی کردیم که به دلیل ویروس کرونا کنسل شد.

عبدالملکی به آموزش «احیای پایه» در مدارس سطح شهر و روستا اورژانس پیش‌بیمارستانی با کمک بسیج دانش‌آموزی طی امسال اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۵ درصد از مدارس شهرستان از این برنامه بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به برگزاری آموزش «احیای پایه» در دو دوره به مدت دو روز و استقبال دانش‌آموزان از  آموزش گفت: این برنامه با هدف آگاهسازی و شناخت بیشتر جامعه نسبت به فلسفه ایجاد و وظایف اورژانس انجام گرفت.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی تویسرکان با اشاره به اینکه قبلا مزاحمت‌های تلفنی 115 بسیار بالا بود؛ اما اکنون با توجه به آموزش‌های ارائه شده این موضوع کاهش یافته افزود: طی دو سال اخیر توجه به پدافند غیر عامل با جدییت مورد توجه و پیگیری سازمان اورژانس قرار دارد بر همین اساس سال جاری مانور پدافند غیر عامل در شهرستان برگزار کردیم.

وی با اشاره به فعال بودن پد بالگرد اضطراری اورژانس خیرآباد و میررضی، خواستار ورود خیران در کمک به اورژانس در ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم شد و بیان کرد: ایجاد پدهای بالگرد اضطراری اورژانس در میانده، گردنه خیرآباد، ولاشجرد و وردآورد با تامین زمین از سوی مردم، خیران و منابع طبیعی در دستور کار قرار دارد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی تویسرکان یادآور شد: اورژانس پیش بیمارستانی تویسرکان با ۳۶ نیروی فعال و هشت دستگاه آمبولانس که سه دستگاه پشتیبان است، در خدمات‌دهی شبانه‌روزی به مردم فعالیت دارد.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول